سمپوزیوم «کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی» به دور دوم رسید

دومین سمپوزیوم «کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی» توسط آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران 12 اردیبهشت 98 برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، برای دومین بار پژوهشگران حوزه تحقیقات پیش بالینی همزمان با «سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش‌بالینی» گرد هم جمع می‎‌شوند اما این بار تجربه های برگزاری نخستین دوره این سمپوزیوم به همراه برگزارکنندگان این رویداد است. آشنایی و نحوه به‌کارگیری مطالعات پیش بالینی و بالا بردن سطح آگاهی محققان در خصوص زیرساخت تصویربرداری از حیوانات کوچک و تحقیقات پیش بالینی در راستای پاسخگوئی به بخشی از نیاز‌های پژوهشی و فناوری کشور بخشی از اهدافی است که مسئولان برگزاری سمپوزیوم به دنبال آن هستند.

پنل تخصصی با عنوان «کاربرد نانو ذرات در تصویربرداری پیش‌بالینی» همزمان با این رویداد علمی برگزار می شود. این سمپوزیوم از تمامی اساتید و پژوهشگران پزشک، متخصصین پزشکی، علوم پایه پزشکی و مهندسی، دندانپزشکی و داروسازی برای حضور دعوت می کند تا با این گردهمایی و تبادل اطلاعات حوزه تحقیقات پیش بالینی گام هایی رو به جلو بردارد.

درباره اهمیت برگزاری این رویداد نیز باید بیان کرد، مطالعات پیش بالینی برای تعیین ایمنی و اثربخشی دارو‌ها و همچنین روش‌های نوین تشخیص و درمان پیش از انجام مطالعات بالینی انجام می‌شود. اطلاعات حاصل از مطالعات پیش بالینی، پس از کسب تاییدیه ها و مجوز‌های لازم از مراجع نظارتی، ورود دارو به مرحله بالینی را هموار می‌کند. پس برگزاری این رویداد، تبادل و انتقال اطلاعات این حوزه می تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس http://tpcf.ir مراجعه کنند.

با توجه به اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام این تحقیقات آزمایشگاه پیش بالینی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی راه اندازی شد تا با وجود مجهزترین دستگاه های تولید داخل در این حوزه خدمات به محققان کشور ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003127

وب گردی

وب گردی