دیدار معاونان وزیر علوم و رئیس  فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی  با رئیس کمیته ملی المپیک

معاون وزیر علوم و سازمان امور دانشجویی با رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان از فعالیت های مطلوب فدراسیون دانشگاهی و ورزش دانشجویی و توجه به مباحث ورزش همگانی و قهرمانی در دانشگاه ها مواردی را در خصوص موفقیت های ورزش دانشجویی در یونیورسیاد و مسابقات بین المللی مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه ابراز داشت:یکی از موارد مهم در دولت فعلی توجه به افزایش سرانه ورزش دانشجویی و فعال تر شدن انجمن ها بود که بخوبی توانستیم در این زمینه گامهای مهمی توانسته ایم برداریم.

سپس دهخدا رییس فدراسیون دانشگاهی به ارائه گزارشی از بازیهای یونیورسیاد دانشجویان و چگونگی آماده سازی تیمهای اعزامی به این رقابتها پرداخته و از همکاری مطلوب فدراسیون دانشگاهی ایران با فیزو و کسب کرسی های متعدد مواردی را مطرح کرد.

وی گفت: فدراسیون دانشجویی در دوره های گذشته از حمایت های مادی و معنوی کمیته ملی المپیک برخوردار بوده و امیدواریم که این دوره نیز از مساعدت های کمیته بهرمند شویم .

دکتر صالحی امیری ضمن خیر مقدم به مدعوین عنوان داشت: در حال حاضر 18 کمیسیون مختلف در کمیته فعالیت می کنند که حدود 150 نخبه دانشگاهی در این کمیسیون ها فعال هستند و مشکلی برای همکاری با فدراسیون و ورزش دانشگاهی وجود ندارد.

وی تصریح کرد:البته تنظیم و عقد تفاهم نامه ورزشی بین وزارت علوم و کمیته ملی المپیک در زمینه ورزشی بخصوص بازیهای المپیک 2020 و بهره مندی از پتانسیل های نرم افزاری و سخت افزاری در این زمینه جهت حضور تیمهای ورزشی در بازیهای المپیک موجب تقویت کاروان اعزامی به این بازیها خواهد شد تا دو طرف بتوانند از امکانات یکدیگر در راستای رشد و عالی ورزش بهره ببرند.

در این دیدار دکتر احمدی معاون معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، دکتردهخدا رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ، شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ، دکتر قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک، دکترعلیزاده مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و خانم صفاری نایب رئیس فدراسیون دانشگاهی و پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی حضور داشتند .

همچنین پیش از این دیدار با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و دهخدا رییس فدراسیون دانشگاهی مدال تیراندازی و کاپ قهرمانی کشتی دانشجویان جهان، سرود فیزو و لوگوی فدراسیون جهانی جهت نصب در موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک تقدیم دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003132

وب گردی

وب گردی