نیاز بازار داخلی با تولید قطعات فولادی تأمین شد

گروهی از صنعتگران به‌منظور رفع نیاز صنعت در بازار داخلی، اقدام به ساخت قطعات فولادی و چدنی از 1 کیلوگرم تا 20 تن کرده‌اند. 

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، توسعه و خودکفایی در صنعت به حدی از اهمیت برخوردار است که می‌توان آن را دلیلی برای ثروت و خوشبختی هر کشور دانست. صنعت، در هر بخشی که باشد، گرداننده چرخه تولید و پیشرفت در هر کشور است. ایده اجرایی سازی و تولید، بهره‌برداری و در نهایت ثروت‌اندوزی تماماً از یک فکر ناب می‌آید. ساخت قطعات فولادی و چدنی مورد نیاز در صنایع، اقدامی است که توسط جمعی از صنعتگران و محققان داخلی انجام می شود. این محققان با هدف اشتغال‌زایی، توسعه و خودکفایی مشغول به کار هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعتقاد به این که صنعت کشور در سایه نخبگان کشور سر پا نگه‌ داشته می‌شود به سراغ یک شرکت دانش‌بنیان « فولادین ذوب آمل»، «فذا» رفت. این شرکت دانش‌بنیان داخلی، با تولید سالانه چهل‌ و پنج هزار و هفتصد تن قطعات فولادی و چدنی توانسته است تا حد زیادی نیاز بازار داخلی را بومی‌سازی کند.

« حبیب‌الله اردشیر بهرستاقی » مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فولادین ذوب آمل آغاز فعالیت‌های این شرکت را این‌گونه توضیح داد: توانستیم در ابتدای امر با بکارگیری کوره‌ قوس الکتریک و خط قالب‌گیری دستی co2 ، به ساخت قطعات فولادی مورد نیاز صنایع مختلف از جمله خودروسازی، آب و فاضلاب، سیمان، نفت و پتروشیمی، راه‌سازی و معادن، ریلی و راه آن، صنایع دفاع و ... دست‌ یابیم.

وی با اشاره به انواع تولیدات صنعتی توسط این شرکت فناور خبر داد: کوره‌های القایی با ظرفیت 3 ، 5 ، 6 و 12 تن، کوره‌ قوس الکتریک به ظرفیت 3 تن، کوره‌های نگه‌دارنده 16 و 50 تنی و هولدر پورینگ 6 و 8 تنی، کوره‌ عملیات حرارتی با گنجایش 10 تن با درجه حرارت 1200 سانتی گراد، همچنین دستگاه‌های ماهیچه گیری COLD BOX و HOT BOX و خط قالب‌گیری دستی CO2 و فوران از جمله تولیداتی است که در این شرکت صورت می‌گیرد.

این فعال حوزه فناوری در ادامه توضیح داد: در پی امکانات تولیدی نام‌برده شده در حال حاضر قادر به ساخت قطعات فولادی و چدنی از 1 کیلوگرم تا 20 تن هستیم.

بهرستاقی با اشاره به توانایی این شرکت در راستای تولید قطعات ایمنی خودرو بیان کرد: این شرکت در زمینهٔ تولید قطعات ایمنی خودرو نیز جزء معدود شرکت‌هایی است که وابستگی به شرکت‌های خارجی را کم کرده است.

بر اساس این گزارش؛ این شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصولات دانش بنیان باارزش در دو حوزه شده است؛ دسته نخست مرتبط به ریخته‌گری قطعات با هندسه پیچیده است که با عنوان «منیفواد دود» شناخته می‌شود و دسته دوم ریخته‌گری قطعات با وزن بیش از پنج‌تن است. بخش ریخته‌گری قطعات دیگ چدنی، شامل تغلیظ اسید سولفوریک و شاتون (90 در 110) و کفشک‌های پایین و بالا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003142

وب گردی

وب گردی