تقویت نقش دانشگاه در توسعه‌ی گردشگری سرعین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بر توسعه و تقویت نقش دانشگاه آزاد اسلامی در امر توسعه‌ی گردشگری استان به خصوص شهر توریستی سرعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در نشست تخصصی صنعت گردشگری پایدار سرعین که امروز با هیأت رئیسه‌ی جامعه‌ی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در مرکز دانشگاهی سرعین برگزار شد، اظهار کرد: در هر جامعه‌ای دانشگاه نقش پیشرو در توسعه‌ی دارد و این دانشگاه است که می‌تواند مسیر درست را ترسیم و هدایت کند.

وی افزود: انتظار این است که دانشگاه مسائل و مشکلات، نقاط ضعف و قوت جامعه را بداند و برای این منظور باید ارتباط خود را با بدنه‌ی جامعه و تشکل‌های مردمی تقویت کند.

رسولی ادامه داد: دنبال این هستیم که ارتباطمان را در جامعه تقویت کنیم و برای این منظور سه ارزش اجتماعی تعالی معنوی، مسأله‌محوری و نوآوری را در کنار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعریف کرده‌ایم.

وی به موضوع راه‌اندازی یونی‌هتل در سرعین اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها و آبدرمانی‌ها آموزش‌های تخصصی در اختیار کلیه‌ی عوامل اجرایی آن‌ها قرار می‌گیرد و در این دوره‌ها سعی می‌شود از بهترین اساتید داخلی و خارجی استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: محورهای توسعه در امر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شهر سرعین، گردشگری و سلامت تعریف شده و تمرکز تمامی فعالیت‌ها به خصوص تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در این دو حوزه است.

این پژوهشگر ابراز کرد: اگر در چرخه‌ی صنعت، پژوهش و تحقیق نباشد، آن چرخه ناقص است و صنعت گردشگری استان که محور اصلی توسعه‌ی استان به حساب می‌آید از تحقیق و پژوهش کم‌بهره است و آموزش‌های تخصصی و مستمر وجود ندارد.

رسولی گفت: در نیازسنجی به افرادی نیاز است که درگیر موضوع بوده و چالش‌ها و موانع را درک کرده است به همین دلیل برای توسعه‌ی گردشگری شهر سرعین باید تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی محور کار باشند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند ورود کرده و حلقه‌های مفقوده و ناقص را ترمیم کند.

رئیس جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل نیز بر توسعه‌ی گردشگری بر مبنا و دیدگاه علمی تاکید کرد.

ناصر محمدی گفت: کشورهایی که به گردشگری با دید علمی پرداخته‌اند، توسعه یافته‌اند ولی کشورهایی که با دیدگاه سنتی عمل کرده‌اند، عقب مانده‌اند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی سرعین زیاد است ولی متأسفانه خوب استفاده نشده است و اگر از حضور 8 میلیون گردشگر درست استفاده نشود، می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سرعین اظهار کرد: امر گردشگری در عین‌حال که نکات مثبت دارد ولی نکات منفی زیادی هم می‌تواند داشته باشد و برای حل موضوع باید دانشگاه ورود پیدا کند و به خصوص در امر آموزش قوی عمل کند.

محمدی ادامه داد: تاکنون مطالعه انجام نگرفته تا فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی و روی آن کار کارشناسی انجام گیرد و راهبردها و چشم‌انداز توسعه‌ی شهر توریستی سرعین مشخص نشده است.

وی بیان کرد: حضور استاندار و نگاه ویژه‌ی وی به گردشگری و سرعین فرصت خوبی است که باید بیش از پیش از آن استفاده کرد.

او گفت: از ورود دانشگاه آزاد به امر آموزش حوزه‌ی گردشگری و هتل‌داری استقبال می‌کنیم و آماده‌ی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه‌ی گردشگری هستیم.

کد خبر: 1003177

وب گردی

وب گردی