پرورش بوقلمون صادراتی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، گفت: پرورش دو گونه بوقلمون در طرحی مشارکتی انجام شده است و بخشی از این بوقلمون‌ها به صورت غیر‌مستقیم به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در رونق تولید و برنامه‌های دانشگاه آزاد اردبیل در راستای تحقق این امر گفت: کار اصلی دانشگاه، تربیت نیروهای متخصص براساس نیاز کشور است و اگر بخش مهمی از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در جهت حمایت از تولید ملی قرار گیرد، دانشگاه به درستی وظیفه‌ خود را انجام داده و دانشگاهیان با تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در رونق تولید نقش موثر و تعیین کننده‌ای خواهند داشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از سال‌های گذشته در زمینه واحدهای رشد و فناور و تولیدات دانش‌‌بنیان گام‌های موثری برداشته، در سال 97 با برنامه‌ریزی و کارهای جهادی که صورت گرفت، 12 محصول دانش بنیان این دانشگاه وارد بازار و چرخه تجاری شده است.

رسولی درباره محصولات تولید شده در مراکز رشد دانشگاه آزاد اردبیل خاطر نشان کرد: یکی از محصولات مورد توجه در دانشگاه آزاد اردبیل تولید چراغ روشنایی هوشمند بوده که بالاترین بهره نوری کشور را دارد و استانداردهای وزارت نیرو و اتحادیه اروپا را هم اخذ کرده است. تولیداتی از این دست در دانشگاه آزاد، نشان‌دهنده نقش موثر این دانشگاه در رونق تولید و خودکفایی ملی است که ثمرات انکارپذیری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در حال حاضر، پرورش دو گونه بوقلمون در طرحی مشارکتی انجام شده است و روی یکی از این گونه‌ها، کارهای مطالعاتی و اصلاح‌نژادی هم صورت گرفته همچنین بخشی از این بوقلمون‌ها به صورت غیر‌مستقیم به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در یک مزرعه 8 هکتاری دانشگاه، طرح پرورش ماهی، گیاهان دارویی و گل‌های زینتی و تولید سبزی هم در دست اجرا داریم و یازده محصول در زمینه گیاهان دارویی تولید کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: درصددیم تا در زمینه توسعه بازار این محصولات و ارتقای شاخص‌های کیفیت، فعالیت‌های جدی انجام شود و بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 3 محصول دانش‌بنیان جدید دانشگاه آزاد اردبیل به چرخه بازار و مرحله تجاری‌سازی وارد می‌شود.

رسولی در پایان با اشاره به نقش انکارناپذیر دانشگاه‌‌ها در توسعه و رونق تولید در کشور تاکید کرد: دانشگاه مرکز تولید علم است که با ارائه داده‌‌های علمی دقیق به صنایع مختلف نقشی تعیین کننده در خودکفایی ملی و رونق تولید دارد. این امر تنها در سایه اعتماد صنعت به دانشگاه و گسترش همکاری میان این دو امکان پذیر است تا بتوانیم به جایگاه حقیقی خود در تولید محصولات بومی رسیده و از تمام ظرفیت موجود برای توسعه و تعالی کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003196

وب گردی

وب گردی