مطالبات دانشجویان از غرفه نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز نشر علمی و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با ارائه بیش از 5 هزار عنوان کتاب جدید مخاطبان دانشجوی بسیاری را در روز اول نمایشگاه جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب به ساعت پایانی خود نزدیک می شود، اما گویی این امر حضور دانشجویان را در‌غرفه های انتشارات دانشگاهی‌، کمرنگ نکرده است.
غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از قاعده بازدیدکنندگان دانشجویی مستثنی نبود، با چند نفر از دانشجویان رشته های مختلف که به دنبال‌ خرید کتاب های‌رشته تخصصی خود بودند، گفت و گو کرده ایم که مشروح گفت و گو در‌ ادامه از نظر می گذرد.


خواندن کتاب با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی آن نیز ارزشمند است

علی دانشجوی ترم ۴ حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی است. او در حاشیه بازدید از غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر افزایش تنوع کتب عمومی‌ دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار ایسکانیوز می گوید: تنوع کتاب در رشته حقوق کمتر شده اما تنوع کتاب های عمومی بیشتر شده است. به عنوان مثال برخی از کتاب هایی که می خواستم تهیه کنم، در‌این غرفه وجود ندارد.

او با بیان اینکه غرفه نشر علمی دانشگاه آزاد پتانسیل بیشتری در ارائه کتاب دارد، می افزاید: جای خالی کتب تخصصی در غرفه مرکز نشر علمی دانشگاه آزاد مشهود است که می توان با اختصاص بودجه های بیشتر در این زمینه نیز گام برداشت.

علی‌ می گوید افزایش قیمت در نمایشگاه کتاب ملموس بوده اما خواندن کتاب با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی آن نیز ارزش دارد.

در خرید بن کتاب به مشکل خوردم

زهرا دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است و این همه راه آمده تا از نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید و کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کند. او کتاب های دانشگاهی مرکز نشر علمی دانشگاه آزاد را مفید می داند و می گوید: چون در‌حیطه تحقیقات دارویی فعالیت می کنم، کتاب هایی را در غرفه‌مرکز نشر علمی دانشگاه آزاد دیدم که واقعا به کارم می آید و برایم مفید است.
زهرا چندسالی می شود که به نمایشگاه کتاب‌ نیامده، اما معتقد است تیراژ کتاب ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

او که در‌ زمینه گرفتن بن کتاب‌ دچار مشکل‌شده، می گوید: من در خرید بن خرید کتاب با مشکل مواجه شدم به گونه ای که امسال تنها‌ بدون بن و به امید تخفیف غرفه ها به نمایشگاه آمدم. متاسفانه درخواست بن کتاب دانشجویی در‌ سامانه بسته بود و در این زمینه با مشکل مواجه شدم و ترجیح دادم با هزینه شخصی و تکیه بر تخفیف غرفه ها به نمایشگاه کتاب بیایم که تخفیفات کتاب ها نیز مناسب است‌.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003197

وب گردی

وب گردی