طرح ها و برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تشریح شد

شورای فرهنگی استان البرز با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی و روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به منظور تشریح طرح ها و برنامه های فرهنگی و رفع موانع موجود تشکیل شد.

به گزاری خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر داود خوشباور مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن ارائه طرح ها و برنامه های فرهنگی، از برگزاری جشنواره جوان موفق در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی این استان خبر داد.

حجت الاسلام خوشباور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد نشاط و انگیزه در میان قشر جوان در جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در راستای توجه به جوانان و استعدادهای فراوان آنان به منظور کشف، شناسایی، حمایت و معرفی جوانان مستعد در تمام ابعاد اعم از فرهنگی، پژوهشی، علمی، ورزشی، هنری و .... اقدام به برگزاری جشنواه جوان موفق در سطح استان نموده است که از تمامی دانشجویان دعوت می شود در این جشنواره حضوری فعال و پویا داشته باشند.»

وی همچنین برنامه هایی همچون مهندسی فرهنگی با همکاری نهاد رهبری و معاونت فرهنگی در دانشگاه ها، تدوین تقویم یکساله فرهنگی دانشگاه مشتمل بر فعالیت کلیه بخش های فرهنگی دانشگاه اعم از تشکل ها و انجمن های دانشجویی، اجرای طرح دانشکده برتر از لحاظ فرهنگی، اجرای طرح کارگاه آموزشی فرهنگی ویژه اساتید مدعو، توسعه طرح مسجد محوری و پویایی بیشتر امور فرهنگی در مسجد دانشگاه به عنوان ویترینی از فعالیت های فرهنگی، اجرای طرح حلقه های معرفتی در طول سال به صورت مجزا برای خواهران و برادران و اجرای طرح بصیرت و رفع شبهات علمی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و ... با حضور اساتید برجسته را به صورت مختصر تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدابراهیم اکبری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز ضمن تایید اقدامات مذکور، تفکر در دانشگاه را یکی از دشوارترین امور فرهنگی برشمرد.

حجت الاسلام اکبری همچنین یکی از چالش های امور فرهنگی در جامعه را تراکم فرهنگی خواند و گفت: «تراکم فرهنگی سبب بروز روزمرگی فرهنگی می شود و لذا در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز ایجاد انگیزه و امیدبخشی برای پرهیز از این روزمرگی تاکید شده است.»

وی با اشاره به اجرای طرح فعالیت همیاران فرهنگی در دانشکده ها، اصل کار فرهنگی در دانشگاه را همان اهداف نهاد رهبری دانست که مشتمل بر هدایت، حمایت و نظارت می باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج با اشاره به وجود دو نوع شهید در جامعه اسلامی بیان داشت: «یک دسته از شهدا، شهدای دفعی هستند که در جریان دفاع و یا جنگ به شهادت می رسند اما دسته دیگر از شهدا شهدای تدریجی هستند که با متحمل شدن سختی های فراوان در اجرای وظایف دینی و معنوی خود از جان خود می گذرند؛ و در راس این شهدا می توان به مسئولین امور فرهنگی اشاره کرد که در این راه گام بر می دارند.»

در این جلسه حاضرین نیز به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص مسائل فرهنگی در دانشگاه پرداختند.

کد خبر: 1003198

وب گردی

وب گردی