مهم ترین اتفاقات اولین روز نمایشگاه کتاب/ از پذیرش آتش نشان داوطلب تا نشت گاز پیکنیک در‌ سالن کودک و نوجوان

اولین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال ۹۸ در حالی به پایان رسید که با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز، بر تعداد بازدید کنندگان نیز افزوده می شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب از ساعت 10 صبح چهارم اردیبهشت به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

با اینکه هنوز یک ساعت بیشتر از گشودن درهای نمایشگاه به روی بازدیدکنندگان نگذشته بود بسیاری از افراد برای بازدید از کتاب ها و خریداری آنها به مصلای امام خمینی ره آمده بودند.

اگر شما نیز قصد دارید با وسیله نقلیه عمومی به نمایشگاه کتاب بروید پیشنهاد می کنیم ایستگاه متروی شهید بهشتی را انتخاب کنید، زیرا چند قدم آن طرف‌تر از مترو غرفه ای تحت عنوان ارائه نقشه قرار گرفته است. مسئولان این غرفه با صبر و حوصله نحوه استفاده از نقشه آنلاین نمایشگاه کتاب را برای مراجعان توضیح می دهند حتی اگر یکی از مراجعان اینترنت همراه نداشته باشد می تواند به اینترنت رایگان قفل متصل و نقشه را دانلود کند. بر روی این نقشه نحوه چیدمان غرفه ها با جزئیات کامل ذکر شده است فقط بازدید کننده کافی است برای رسیدن به غرفه مورد نظر کمی نقشه را بزرگ تر کند.

دیگر خبری از ون های سبز رنگ نبود که معمولاً مقابله درب های ورودی مصلی انتظار بازدیدکنندگان را می کشیدند بلکه ون های الکتریکی یا همان مینی بوس های برقی دور باز، مسافران را به صورت رایگان به سالن های مورد نظرشان می رساندند.

گویی برای برخی سودجویان فرقی ندارد که برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی است بلکه این افراد معمولا به فکر پر کردن جیب خودشان هستند‌. گویا تبلیغ در خیابان انقلاب برای پر کردن جیب سودجویان کافی نبود درخواست در اولین روز سی و دومین نمایشگاه کتاب را از دست بدهد، نمایندگان این شرکت ها تلاش می کردند در مقابل درب ورودی با دادن بنر و ارائه تخفیف ۱۰ درصدی در صورت تماس لحظه ای، توجه دانشجویان را به خود جلب کنند.

بر اساس اظهارات حدود ۲۰ نفر از دانشجویان، بن کتاب تا حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر با اختلال مواجه شده بود و دانشجویانی که از شهرهای دیگر برای خرید کتاب به نمایشگاه آمده بودند نتوانستند در ساعات اولیه روز کتاب مورد نظرشان را خریداری کنند.

از جمله مهم ترین حواشی‌ اولین روز نمایشگاه کتاب ۹۸ می توان به نشت گاز‌ پیک نیک(اجاق سفری) در یکی از غرفه های سالن کودک و نوجوان اشاره کرد که با اقدام به موقع آتش نشانان مستقر در نمایشگاه، رفع شد.

پذیرش آتش نشان داوطلب نیز اتفاق جالبی بود که ستاد‌ سازمان آتش نشانی آن را انجام می داد، این ستاد در مقابل شبستان قرار گرفته بود.

بخش ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه شد از آنجایی که کشور چین مهمان ویژه امسال نمایشگاه است، حضور مردم این کشور در بخش های مختلف نمایشگاه به خوبی مشاهده می شد‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003215

وب گردی

وب گردی