گله دانشجویان از گرانی کتاب/ تخفیف‌ها هم به داد رونق انتشارات نرسید!

دانشجویان در دومین روز از سی و دومین نمایشگاه کتاب، از غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد بازدید‌ و نظرات خود را پیرامون محتوای کتاب ها و کاهش سرانه مطالعه بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب با گذشت زمان از ساعات اولیه صبح، بر تعداد دانشجویانی که در راهروهای انتشارات دانشگاهی نمایشگاه کتاب قدم می زنند نیز افزوده می شد.
امسال انتشارات دانشگاهی همانند سال گذشته از ۷ سالن تشکیل شده است و در ضلع جنوبی مصلی و غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن F4 واقع شده است. با چند نفر از دانشجویانی که در این غرفه حاضر شده اند به گفت و گو پرداخته ایم که مشروح آن را در زیر می خوانید.


لزوم تخصیص یارانه بیشتر خرید کتاب برای افزایش سرانه مطالعه

محسن یکی از بازدید کنندگان غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مخابرات تحصیل می کند. وی در بازدید از این غرفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به وضعیت کتاب های این غرفه گفت: با توجه به اینکه من در‌ رشته مهندسی مخابرات تحصیل می کنم، کتاب های این غرفه در گروه مهندسی از کیفیت خوب و متنوعی برخوردار بود. توصیه می کنم دانشجویان از این غرفه بازدید کنند حتما کتابی که مورد نیازشان است را پیدا‌ خواهند کرد‌.

محسن معتقد است دانشگاه آزاد به دلیل اینکه بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، همچنین سطح کیفی کتاب های این غرفه نیز مطلوب بود.

این دانشجوی دانشگاه آزاد تخصیص یارانه به کتاب را راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه می داند و می گوید: بایدتخصیص یارانه به کتاب افزایش پیدا کند تا دانشجویان دغدغه مالی نداشته باشند و بتوانند به راحتی کتاب را تهیه و آن را مطالعه کنند. قطعا گرانی کتاب بر سرانه مطالعه تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

به دلیل گرانی کتاب، منتظر نمایشگاه کتاب ماندم

مریم دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه بازدید از غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی توانست کتاب مورد نیاز خود را پیدا و آن را خریداری کند. وی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز می گوید: تنوع کتاب های غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوب بود اما برای رشته دامپزشکی تنوع بالایی نداشت اما من کتابی را که مورد نظرم بود، در این غرفه پیدا کردم، این کتاب را استاد دانشگاهمان معرفی کرده بود‌.

مریم از جمله افرادی است که به دلیل گرانی کتاب، منتظر نمایشگاه کتاب بوده تا کتاب مورد علاقه اش را خریداری کند.

او می گوید: افزایش قیمت کتاب، بر خرید کتاب تاثیر مستقیمی دارد. من صبر کردم نمایشگاه کتاب آغاز شود تا بتوانم از تحفیف های آن استفاده کنم. معمولا در رشته دامپزشکی قیمت کتاب های مرجع و قطر آن بر قیمت کتاب ثاثیرگذار است.

مریم معتقد است تنوع کتاب های دامپزشکی مرکز رسانه و نشر علمی نسبت به انتشارات دانشگاه تهران کمتر است. با توجه به اینکه واحد کرج و تهران دارای رشته دامپزشکی هستند، بسیاری از دانشجویان برای خرید کتاب‌ به نمایشگاه می آیند، پس‌ بهتر است تنوع کتاب های این رشته کمی افزایش پیدا کند.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1003216

وب گردی

وب گردی