پوریا: سینماگران در برخی از مواقع، فیلم های خود را کمدی نمایی می کنند

امیر پوریا، منتقد و مدرس سینما گفت: سینماگران ایرانی در برخی از مواقع، فیلم های خود را کمدی نمایی می کنند. یعنی با استفاده از سابقه برخی از بازیگران، که قبلا در چند فیلم کمدی پر فروش حضور داشته اند، فیلم هایشان را کمدی نمایی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین نشست کرسی آزاد اندیشی رسانه ای با عنوان « نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما » در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

مهناز رونقی، کارگردان و عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، امیر پوریا، منتقد و مدرس سینما، همایون خسروی دهکردی، مدیر مسئول فصلنامه سینما و ادبیات، رقیه محمد زاده، مدیر گروه اقتصاد شبکه دو سیما و مدیر سابق فیلم و سریال مرکز نظارت و محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در این نشست حضور داشتند.
امیر پوریا، منتقد و مدرس سینما در این نشست گفت: معنی اولیه نئولیبرالیسم متوجه تقویت اقتصاد خصوصی و کمک به گردش سرمایه فردی است. برخی از افراد مثل علی معلم، که به صورت تئوریک در رابطه با خصوصی سازی سینما صحبت می کردند، همواره می گفتند که وام هایی که توسط دولت به سینماگران داده می شود اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: همچنین بازپرداخت وام هایی که از سینماگران خواسته نمی شود و مالیات بسیار پایینی که سینماگران دارند هم دارای اهمیت زیادی است.
پوریا ادامه داد: ما عادت کرده ایم که دائما به دولت ها انتقاد کنیم؛ اما هیچ گاه به این موضوع توجه نداشته ایم که همواره به حمایت مستقیم دولت از سینما احتیاج داشته ایم.

این منتقد سینما تصریح کرد: سینماگران ایرانی در برخی از مواقع، فیلم های خود را کمدی نمایی می کنند. یعنی با استفاده از سابقه برخی از بازیگران، که قبلا در چند فیلم کمدی پر فروش حضور داشته اند، فیلم هایشان را کمدی نمایی می کنند.
وی بیان داشت: سینماگران ما تصور می‌کنند که مردم فقط از فیلم‌های طنز استقبال می‌کنند و به همین دلیل به دنبال ساخت فیلم‌های کمدی هستند.
او ادامه داد: ما نگران سینمای امروز کشور و غلط تثبیت شدن مفهوم کمدی در کشور هستیم. ما مخالف کمدی های سخیف هستیم چراکه کمدی یک ژانر کاملا جدی است.
این مدرس سینما گفت: برخی از کارگردان های کشور تصور می‌کنند که اگر از خطوط قرمز عبور کنند، مردم به فیلم‌های آن ها گرایش بیشتری پیدا می کنند. برای رسیدن به اقتصاد سینمایی سالم، باید برای نگرش‌های مختلف مردم، فیلم‌ مناسب تهیه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003217

وب گردی

وب گردی