اون و پوتین دیدار کردند

در دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور روسیه دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه و تلاش برای حل بحران شبه جزیره کره تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در «ولادی وستوک» دیدار کرد.

رهبر روسیه ضمن خوشامدگویی به اون به وی به دلیل انتخاب مجددش به عنوان رهبر کره شمالی تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این دیدار می‌تواند به توسعه روابط و حل و فصل مساله هسته‌ای کره شمالی کمک کند.با این حال گفت که کارهای زیادی برای توسعه روابط باید انجام گیرد.

رهبر کره شمالی هم در این دیدار گفت: اوضاع در شبه جزیره کره مستلزم توجه جامعه جهانی است.

وی خطاب به پوتین ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند به تحکیم و تقویت روابط میان مسکو و پیونگ یانگ کمک کند.

اون گفت: همانطور که فرمودید امدوارم دیدار ما به تقویت دوستی دیرینه و روابط عمیق میان کره شمالی و روسیه کمک کند. اوضاع در شبه جزیره کره در حال حاضر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. امیدوارم مذاکرات ما رخداد مهمی در ارزیابی این شرایط با یکدیگر و تبادل دیدگاه‌ها در باره این شرایط و حل وفصل این مساله با کمک یکدیگر شود

این نخستین دیدار میان سران دو کشور کره شمالی و روسیه از زمان کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی، است که هشت سال پیش با دیمیتری مدودف، نخست وزیر وقت روسیه، دیدار کرد. روسیه به عنوان متحد تاریخی کره شمالی روابط دوستانه‌ای با این کشور دارد و به ویژه کمک‌های غذایی به این کشور می‌رساند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003225

وب گردی

وب گردی