دانشجویان دانشگاه علامه با فرصت های شغلی بازار کار آشنا می شوند

مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری جشنواره روشنا با هدف برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت و معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار کشور به دانشجویان خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، ششمین جشنواره فرصت‌های شغلی رو شنا از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه جاری با مشارکت تمامی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

این جشنواره باهدف برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت و همچنین امکان معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار کشور به دانشجویان و دانش‌آموختگان با همکاری دانشکده مدیریت و حسابداری و مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

مهدی گودرزی در این خصوص گفت: دانشگاه علامه طباطبایی به‌عنوان دانشگاه پیشروی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از شش سال قبل در راستای دستیابی به رسالت خود در مسیر ایجاد پیوند با صنعت و جامعه، معرفی دانش‌آموختگان و دانشجویان خود به شرکت‌های برتر ایرانی و کمک به فراهم آوردن بستری برای انتخاب نیروی انسانی موردنیاز صنعت، با فراهم آوردن فضای مناسب برای شرکت‌ها و سازمان‌های برتر کشور در عرصه‌ی کسب‌وکار، امکان تأمین منابع انسانی موردنیاز این مجموعه‌ها را از میان بهترین دانشجویان و دانش‌آموختگان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به هدف راهبردی دانشگاه علامه از برپایی جشنواره روشنا افزود: این جشنواره با همکاری شرکای راهبردی دانشگاه به ویژه از بخش خصوصی که در طی فرایند برگزاری این جشنواره همکاری خود را با دانشگاه آغاز کرده‌اند، هر ساله برگزار می‌شود.

مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: فعالیت‌های مرکز کارآفرینی نیز در این مدت با توجه به سیاست کلان دانشگاه در طول سال‌های گذشته به‌نوعی با نوآوری و خلاقیت‌هایی همراه شده است.

وی اضافه کرد: در جشنواره امسال، دانشجویان و دانش آموختگانی که اقدام به تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌هایی کرده‌اند در مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه استقرار یافته‌اند و مسئولان برگزاری این جشنواره این امکان برای این شرکت‌ها فراهم کرده‌اند که آنها نیز در کنار شرکت‌های بزرگ‌تر در فرایند اجرای این جشنواره مشارکت کنند و به طور مستقل بتوانند نیروی انسانی مناسب خود از میان دانشجویان و دانش آموختگان جذب کنند.

مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه به فراهم کردن امکان منحصربفرد دیگری کنار برگزاری جشنواره ششم برای دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با برپایی نمایشگاه در محوطه دانشگاه، نمایشگاه کار مجازی مختص دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد شده است که دانش آموختگان و افراد متقاضی که امکان مراجعه حضوری به نمایشگاه را نداشته و یا ساکن دیگر شهرهای کشور هستند می‌توانند با نصب و ثبت‌نام در اپلیکیشن Talent Coach، به‌صورت مجازی رزومه‌های خود را در این اپلیکیشن ایجاد کرده و از طریق ویدئو کنفرانس، مصاحبه کاری با نمایندگان شرکت‌های متقاضی داشته باشند.

گودرزی برپایی کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های جنبی برگزاری این جشنواره عنوان کردند و بیان داشت: در ایام برگزاری جشنواره امسال نیز ۷ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت جشنواره ضمن آگاهی از موضوعات هر کارگاه و زمان برگزاری آن، در آنها ثبت نام نمایند.

این جشنواره از تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت سه روز در محوطه ورودی دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
کد خبر: 1003248

وب گردی

وب گردی