سنگ بخار رایحه دار جایگزین تنباکوی قلیان

پژوهشگران پارک علم و فناوری البرز موفق شدند سنگ بخاری رایحه‌دار را به‌عنوان جایگزین تنباکو برای قلیان تولید کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهشگران پارک علم و فناوری البرز سنگ بخار رایحه‌دار را به‌عنوان جایگزین تنباکو برای قلیان تولید کردند.

وفایی مدیرعامل شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز در خصوص ساخت این سنگ بخارگفت: در این روش سنگ‌های خاصی جایگزین تنباکو شده که همه مضرات مربوط به تنباکو را در قلیان‌های مصرفی از بین می‌برد که به لحاظ بهداشتی و سلامتی برای جامعه مصرف کننده قلیان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل سرطان در مصرف تنباکوی سنتی و از طریق قلیان‌های مورد استفاده ماده قطران در تنباکوهای مصرفی است گفت: از طریق استفاده از سنگ‌هایی که درمصرف قلیان ها به کار می‌گیریم دیگر موادی برای سوختن وجود ندارد که ایجاد سرطان و یا بیماری‌های دیگر را باعث شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری سنگ بخار، با حذف موارد فوق باعث کاهش بسزایی در مضرات فوق شده است فزود: استنشاق گازهای سمی حاصل از سوختن برگ تنباکو که حاوی قطران، عسل مصنوعی و فلزات سنگین است، از عوامل اصلی بیماری سرطان و سایر بیماری‌های مهلک شناخته می‌شود.

وفایی تصریح کرد: «سنگ بخار الیان» شامل سنگ‌های معدنی ویژه، به همراه محلول خوراکی اسانس و فاقد هرگونه مواد شیمایی و قطران است و در نوع بدون نیکوتین، عرضه می‌شود.

وی افزود: سنگ بخار به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده که چیزی برای سوختن وجود نداشته باشد، در این محصول سنگ‌های معدنی مخصوص در اثر حرارت زغال، گرم شده و محلول خوراکی اسانس موجود در این سنگ‌ها، بجای سوختن، تبخیر می‌شود. بنابراین در «سنگ بخار» به‌جای دود شکلی از بخار آب ایجاد می‌شود.

وفایی با اشاره به مزایای سنگ‌های جایگزین در استفاده از قلیان‌ها گفت: این سنگ‌ها با کیفیت بالا در ایران، استرالیا و بوسنی وجود دارد و استفاده از قلیان را با کیفیت بالا بدون مضرات برای مصرف‌کنندگان تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال است که در پارک علم و فناوری البرز عضو شده‌ایم، گفت: در سال ۹۵ محصول و ایده خودمان را به ثبت رساندیم و تست های لازم را انجام دادیم و در حال مذاکره با اداره دخانیات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کسب مجوزهای لازم برای استفاده فراگیر از این محصول هستیم.

وفایی با اشاره به اینکه قیمت این محصول از تنباکو پایین‌تر است گفت: انتظار داریم حمایت‌های لازم از ما صورت بگیرد تا بتوانیم هم در بازار داخلی و هم در بازارهای بین المللی برای فروش این محصول برنامه‌ریزی کنیم.

محصول سنگ بخار الیان دارای تاییدیه علمی از وزارت علوم می‌باشد و به شماره ۸۶۲۳۵ در اداره ثبت اختراعات و مالکیت های صنعتی، ثبت اختراع گردیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003251

وب گردی

وب گردی