توانگر: دانشگاه آزاد اسلامی در چاپ و نشر کتاب، اقتصادی عمل می کند

سرپرست مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حالی که شاخص دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی نشر علمی کشور و مراکز علمی دنیا، جزو چند دانشگاه برتر منطقه است. چاپخانه و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی هم این امکان را به ما داده که در چاپ و نشر کتاب، اقتصادی‌تر عمل کنیم.

مجتبی توانگر رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از ناشران تخصصی و انتشارات کتب دانشگاهی اظهار کرد: بر اساس تاکید دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی، دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحول و پیشرفت قرار گرفته است. سابق بر این دانشگاه بیشتر بر افزایش کمی و توسعه بناهای عمرانی متمرکز بوده اما اکنون تلاش بر این است توسعه عمیقی در مباحث علمی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: چندین جلسه خدمت دکتر طهرانچی رسیدم مبنی بر اینکه نشر علمی از اهمیت بالایی در تحولات دانشگاه آزاد برخوردار است‌ که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز تلاش دارد از پتانسیل نخبگان استفاده کند.

توانگر تصریح کرد: قبلا چند نفر پشت درهای بسته حتی برای کتب علمی تصمیم می گرفتند اما امروز انفتاحی در فضای علمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد و باید بتوانیم از تمام پتانسیل نخبگان استفاده کنیم. ان‌شاءالله در سال ۹۸، چشمه هایی از این افتتاح را در نشر علمی دانشگاه آزاد با تدبیر دکتر طهرانچی شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص گلایه تعداد قابل توجهی از دانشجویان مبنی بر گرانی کتاب‌ها تصریح کرد: صنعت چاپ و اقتصاد نشر مقوله بسیار بااهمیتی است. اتفاقات بسیار مهمی در اقتصاد کشور رخ داده و موجی که ایجاد شده، دامن صنعت نشر را هم گرفته و ناشران را دچار مشکلات جدی کرده است.

وی افزود: خریداران و مصرف کنندگان نیز از گرانی و مشکلات، متاثر شده اند. اگر نگاهی محاسبه‌گرانه داشته باشیم، می بینیم دانشگاه آزاد، اقتصادی‌تر عمل می کند.
دکتر توانگر با اشاره به هزینه بالای تحصیل در دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه آزاد تاکید کرد: سرانه تحصیل هر دانشجو در دانشگاه دولتی برای دولت حدود ۲۵ میلیون تومان است ولی در دانشگاه آزاد، این مبلغ بین ۵ تا ۷ میلیون تومان درمی آید.
وی ادامه داد: در حالی که شاخص دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی نشر علمی کشور و مراکز علمی دنیا، جزو چند دانشگاه برتر منطقه است. چاپخانه و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی هم این امکان را به ما داده که در چاپ و نشر کتاب، اقتصادی‌تر عمل کنیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 1003276

وب گردی

وب گردی