شرط کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای

رییس‌جمهوری روسیه گفت که کره‌شمالی در صورت دریافت تضمین امنیتی از سوی چند کشور در جهان، با خلع سلاح هسته‌ای موافقت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه پس از دیدار با رهبر کره‌شمالی اعلام کرد: این کشور در صورتی با خلع سلاح هسته‌ای موافقت می‌کند که امنیتش توسط چند کشور به غیر از آمریکا تضمین شود.

پوتین،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دیدار بسیار مفید بود؛ با آقای کیم به طور مفصل در ارتباط با تمام مسائل مذاکره و گفت‌وگو کردیم. کره شمالی برای حفظ استقلال به ضمانت امنیتی نیاز دارد.

وی افزود: در این دیدار به صورت کامل در مورد پاکسازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای، تحریم‌ها، روابط دوجانبه، روابط کره شمالی و آمریکا گفت‌وگو کردیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد: در زمینه مسئله کره شمالی باید طرفها طبق منافع خود به صورت مرحله‌ای و در چارچوب احترام متقابل مسئله خلع سلاح هسته‌ای را حل کنند.

وی تاکید کرد که تعهد آمریکا به تنهایی برای تضمین امنیت کره‌شمالی، برای این کشور کافی نخواهد بود و کشور‌هایی مانند روسیه، چین، ژاپن و کره‌جنوبی نیز باید برای تحقق این هدف امنیت پیونگ‌یانگ را تضمین کنند.

لازم به ذکر است است ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون پس از این دیدار در ضیافت شام شرکت کردند. رهبر کره شمالی همچنین هدایایی به رئیس جمهور روسیه اهدا کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003298

وب گردی

وب گردی