جو بایدن  نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

«جو بایدن» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در دوران زمامداری «باراک اوباما»، به طور رسمی نامزدی خود را از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بایدن در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از رای دهندگان خواست که در انتخابات سال ۲۰۲۰ دست رد به سینه دونالد ترامپ و سیاستهایش بزنند.

او همچنین از رای دهندگان طبقۀ کارگر آمریکا که به علت نارضایتی‌، در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی از حزب دموکرات روی گردانده بودند خواست که در دیدگاههایشان تجدیدنظر کنند.

انتظار می‌رود بایدن ۷۶ ساله اولین سخنرانی عمومی خود را دوشنبۀ آینده در شهر پیتسبرگ ایراد کند.

«دونالد ترامپ» و متحدانش کهبایدن را تا این لحظه اصلی‌ترین رقیب خود می‌دانند، در تلاشند تا موقعیت او را تا جای امکان تضعیف کنند اما بایدن مصمم به پیش رفتن است و در مقابل انتقادات رقبا، بر سوابق سیاسی و تجربه‌هایش در عرصۀ سیاسی و اجرایی، همچنین سابقۀ طولانی فعالیتش در سنای آمریکا بویژه در کمیتۀ سیاست خارجی تاکید می‌کند.

از طرفی دیگر سخنگوی باراک اوباما از طرف وی، گفت: «از نظر اوباما، انتخاب بایدن به عنوان معاون در انتخابات ۲۰۰۸ یکی از بهترین تصمیم‌هایی بوده که تاکنون اخذ کرده‌ است».

سخنگوی اوباما گفت که وی در زمان ریاست‌جمهوری اعتماد زیادی به بایدن داشته و از هوش و دانش او در طول دوران رقابت‌های انتخاباتی و پس از آن استفاده فراوان کرده است.

اما در سخنان مطرح شده از سوی سخنگوی اوباما، مساله حمایت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003299

وب گردی

وب گردی