آمریکا برای براندازی دولت ونزوئلا هر کاری می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا برای دستیابی به هدف نهایی خود در ونزوئلا از هیچ اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای فروگذار نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود تأکید کرد هدف نهایی آمریکا در ونزوئلا سرنگونی دولت قانونی این کشور است و مقامات واشنگتن در راه دستیابی به این هدف از هیچ اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای فروگذار نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص افزود: «آمریکا هنوز از احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا صحبت می‌کند و این در حالی است که همه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب و همچنین سایر کشورهای جهان صراحتاً مخالفت خود را با چنین اقدامی ابراز داشته‌اند».

این مقام روس در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم که در کلیه عرصه‌های بین‌المللی طبق قوانین بین‌المللی رفتار کنند و از اقدامات غیرمسئولانه‌ای مانند وضع تحریم علیه کشورها و تهدید کردن آنها به استفاده از نیروی نظامی بپرهیزند».

آمریکا طی ماههای اخیر علاوه بر تحریم دهها مقام و نهاد ونزوئلایی، چندین بار این کشور را به جمله نظامی تهدید کرده است تا شاید از این طریق بتواند به هدف اصلی خود در ونزئلا یعنی سرنگون کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو و جایگزین کردن وی با یک مهره دست‌نشانده به نام «خوان گوایدو» دست پیدا کند.

با این حال «نیکلاس مادورو» تاکنون تسلیم فشارها و تهدیدهای آمریکا و متحدانش نشده و تأکید کرده است که از جایگاه قانونی خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003300

وب گردی

وب گردی