افق‌های جدید در نوآوری باز/ راه‌اندازی سامانه پلاس کتاب برای دسترسی آسان توسط دانشگاه تهران

نوآوری باز یک پارادایم مدیریتی است که در اصل در نتیجه فعالیت و تحقیق در بخش صنایع با سطح فناوری بالا است که محققان کشورمان به این بخش نفوذ کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به این‌که رهبر انقلاب به بحث نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌های جدیدی تاکید دارند بنابراین سعی برآن است که با معرفی کتاب‌ افق‌های جدید در نوآوری باز ایده‌ها و کسب دانش در این عرصه را برای کارآفرینان و دانشجویان معرفی کنیم.
نوآوری باز یک پارادایم مدیریتی است که در اصل در نتیجه فعالیت و تحقیق در بخش صنایع با سطح فناوری بالا در آمریکا و ژاپن توسعه یافت. هنگامی که جهان وارد قرن جامعه دانش شد، استفاده از ایده‌ها و دانش از داخل و خارج مرزهای شرکت اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرد.
موضوع نوآوری باز می‌تواند از دیدگاه‌های متعددی مانند موقعیت استراتژیک ، زنجیره ارزش،مدل کسب و کار، قابلیت اصلی، خلق دانش و مدیریت و غیره مورد تحلیل و بحث قرار گیرد.
هنری چسبرو، محقق برجسته این حوزه فعالانه، تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد و این مفهوم را برای دانشگاهیان و صنعتگران توسعه داد.
نوآوری باز و تحقیقات مربوط به آن نه تنها به سرعت در حال گسترش است، بلکه در طول زمان نیز متحول می شود. در اصل، نوآوری باز صراحتا به عنوان شیوه مدیریتی برای شرکت‌های تولیدی بزرگ توسعه داده شد. حال در شرکت‌های کوچک‌تر، شرکت‌های خدماتی، دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و حتی سازمان های دولتی اعمال می شود.
گفتنی است کتاب‌ افق‌های جدید در نوآوری باز تالیف هنری چسبرو، ویم ونهاوربک و جویل سوت به ترجمه مرتضی اکبری، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی، حمید پاداش و علی نیکونسبتی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.
همچنین مجموعه دانشگاه تهران سامانه‌‌ای به نام پلاس کتاب برای سهولت و دسترسی آسان دانشجویان به ناشران و کتاب‌های جدید راه‌اندازی کرده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند فایل کتاب مورد نظر را به صورت آنلاین از این سامانه دریافت کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003318

وب گردی

وب گردی