کیهان 9 برابر سریعتر از پیش بینی ها در حال گسترش است

دانشمندان آمریکایی با انجام یک پژوهش جدید بر روی داده های تلسکوپ هابل اعلام کردند کیهان با سرعتی 9 برابر سریعتر از آنچه انتطار داشته اند در حال گسترش است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان اخترشناس که داده های تلسکوپ فضایی هابل سازمان ناسا را بررسی می کنند به این نتیجه رسیده اند که فضا با سرعتی معادل 9 برابر بیشتر از آنچه پیش بینی می شده در حال گسترش و توسعه است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری دیلی میل انگلیس دانشمندان از یک فناوری جدید برای بررسی 70 نوع از ستارگان نزدیک کهکشان آندرومدا استفاده کرده اند تا مسافت های فضایی را اندازه گیری کنند. از این روش برای بهبود محاسبات تلسکوپ هابل استفاده شده زیرا یکی از وظایف آن محاسبه میزان سرعت رشد کیهان در طول زمان است.

اما نتایج جدید هنوز با ارزیابی های گسترش کیهان بر اساس واکنش های کوتاه مدت کیهانی پس از انفجار بزرگ (بیگ بنگ) مطابقت ندارد.

دانشمندان مشارکت کننده در این پژوهش معتقدند بعید به نظر می رسد که تفاوت به دست آمده در خصوص سرعت گسترش کیهان تصادفی باشد و تاکید کرده اند که شاید در این مورد برای فهم بهتر کیهان به یک فیزیک جدید نیاز باشد.

آدام ریس استاد فیزیک و اخترشناس دانشگاه جان هاپکینز آمریکا می گوید: عدم تطابق نتایج به دست آمده در این پژوهش با محاسبات گذشته که هم اکنون به آن دست یافته ایم مساله ای بسیار مشکل است و نمی توان آن را تصادفی دانست و این نتایج جدید مورد انتظار ما نبود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003335

وب گردی

وب گردی