پوستر جایزه جهانی فلسطین رونمایی شد/ تقدیر از 6خانواده شهدای مقاومت

معاون وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی گفت:آن چیزی که نشان مقاومت است جهاد مردان و زنان کشور در برابر دشمنان است که از مرز و بوم دفاع می کنند و ما خوشحالیم که در نمایشگاه امسال شاهد تقدیر و قدردانی از خانواده شهدای مقاومت هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در مراسم جشن مقاومت و تقدیر از شش خانواده شهدای مقاومت و رونمایی از پوستر جایزه جهانی فلسطین گفت: آن چیزی که نشان مقاومت است جهاد مردان و زنان کشور در برابر دشمنان است که از مرز و بوم دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: ما ابراز خوشحالی می‌کنیم که در نمایشگاه امسال شاهد تقدیر و قدردانی از خانواده شهدای مقاومت هستیم.
جوادی افزود: ما باید روند و طریق این شهدا حرکت کنیم و شاهد پیروزی و عدالت حقیقی در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

در ادامه محسن پرویز در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مقاومت که در حاشیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: جلساتی با فعالان حوزه شعر و داستان کشورهای محور مقاومت برگزار کردیم و با حضور این کارشناسان تصمیم گرفتیم جایزه‌ای را برای شاعران و داستان‌نویسان حوزه مقاومت اختصاص دهیم و با توجه به اینکه فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، این جایزه را به نام «جایزه جهانی فلسطین» انتخاب کردیم.

وی افزود: نام‌گذاری این جایزه با عنوان فلسطین به این دلیل است که فلسطین همواره دغدغه اصلی جهان اسلام است و ریشه و اساس فتنه‌های جهان اسلام از تفکر صهیونیستی نشئت می‌گیرد.

دبیر جایزه جهانی فلسطین اظهار کرد: تفکر صهیونیستی و مستکبران سبب شده است به‌جای اینکه مسببان اصلی هولوکاست با فرض صحیح بودن این قضیه، که اروپایی‌ها هستند، رها شده و تاوان این موضوع را فلسطینیان دهند. همین تفکر پس از حادثه ۱۱ سپتامبر هم سبب شد کشوری که تبعه‌هایش این حملات را انجام دادند رها شده و افغانستان مورد حمله قرار گیرد. شکستن این تفکر را وظیفه خود می‌دانیم.

پرویز تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا آثاری از داستان‌نویسان و شاعران حوزه کودک و بزرگ‌سال را گرد آورده و تدوین کنیم، نه به‌عنوان یک نهاد دولتی بلکه به‌عنوان نمایندگان نویسندگان و شاعران می‌خواهیم حمایت خود را از فعالان ادبیات مقاومت اعلام کنیم. به‌دنبال جمع‌آوری آثار فعالان سراسر جهان هستیم و امیدواریم این حرکت متوقف نشود.

دبیر جایزه جهانی فلسطین در باره تأثیر فعالیت شاعران و نویسندگان بر محور مقاومت اذعان کرد: امام خمینی(ره) درسی به ما داد که همین قول «مرگ بر آمریکا» برای آنها مرگ خواهد آورد، پس همین چند خط نوشته نویسندگان هم سرنگونی رژیم صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت.

پرویز در پایان سخنان خود گفت: در هیئت داوران جایزه جهانی فلسطین هنرمندان برجسته‌ای از کشورهای لبنان، عراق، یمن، سوریه و فلسطین حضور دارند.

گفتنی است از شش خانواده شهدای مقاومت تقدیر شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003336

وب گردی

وب گردی