ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی جریانات در جامعه می خواهند با ایجاد یاس و ناامیدی، میان علم و دین فاصله ایجاد کنند، در حالی که ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در آئین اختتامیه همایش "نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش" در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی اظهار کرد: علم دارای عقبه‌ای در قرن‌های گذشته است و معنای وسیعی دارد؛ علم در هر دوره‌ای به یک معنایی شناخته می‌شد و فراز و فرودهای زیادی در طول تاریخ داشت.

وی اظهار کرد: در قرن ۱۹ علم و دین را از یکدیگر جدا می‌دانستند و هیچ ارتباطی میان این دو قائل نبودند و گاهی معانی علم، ضد دینی بود، در این دوران، تفکراتی از سوی برخی دانشمندان وجود داشت که دین و علم را در تقابل می‌دیدند، کانت یکی از شخصیت‌های ضد دینی بود و برخی از افکار او تا قرن بیستم نیز تداوم داشت، اما در این قرن ادعای ضد دینی علم، کمرنگ شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امروز نیز برخی جریانات در جامعه می‌خواهند با ایجاد یاس و نا امیدی میان علم و دین فاصله ایجاد کنند، در حالی که ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می‌کند.

وی افزود: برخی از افکار نیز، ارزشی برای علم قائل نبودند در حالی که تقابلی میان علم و دین وجود ندارد و هر دو برای حیات بشریت و تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا اظهار کرد: قدرت فرهنگ دینی جهان اسلام و توان عقلانی در دفاع از دین دو رکن مهم در جایگاه مهم علم دینی است.

وی با بیان اینکه با علم دینی نمی‌توان مقابله کرد، گفت: باید از متن حوزه‌های علمیه در احیای علم دینی تلاش شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003343

وب گردی

وب گردی