کتاب دانش‌نامه اقتصادی رونمایی شد

کتاب دانش‌نامه اقتصادی به قلم سیدمحمد دیلمی در سی و دومین نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از سی‌‌و‌‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حافظی ،مسئول برگزاری مراسم رونمایی از کتاب دانش‌نامه اقتصادی به قلم سیدمحمد دیلمی در سالن جلال‌ آل‌احمد، ضمن اشاره به اشتیاق نسل جدید بر کسب مهارت و موفقیت اظهار کرد: اگر آموزش مفاهیم و تکنیک‌های اقتصادی به‌طور اصولی ساده و قابل اجرا صورت نگیرد افراد قادر به شکوفایی اقتصادی استعدادهای فنی و آکادمیک خود نخواهند بود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم حضور آثار متعدد در این حوزه با توجه به محتوا و ظرفیت‌های این اثر تصمیم به ترجمه‌ آن به زبان انگلیسی گرفته شده و به‌زودی این کتاب در نمایشگاه کتاب آلمان جهت ترجمه به زبان‌های عربی و لاتین ارائه خواهد شد.

دیلمی نویسنده‌ اثر دانش‌نامه اقتصادی نیز در این نشست با اشاره به غرایز مادی بشر مانند حرص و طمع گفت: بسیاری از این غرایز موتور محرک کشش و واکنش‌های اقتصادی افراد است، ولی متأسفانه مردم به دلیل ضعف و کم‌آگاهی از مسائل مالی و اقتصادی اقدام به تجزیه و تحلیل شرایط نمی‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای هم نتیجه‌گیری درستی از شرایط ندارند به‌طوری‌که یک تهدید را فرصت قلمداد می‌کنند و یا برعکس یک فرصت را تهدید فرض می‌کنند. در حالت اول سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند و در حالت دوم سودی را که می‌توانستند به دست بیاورند حاصل نمی‌شود.

سی‌‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003347

وب گردی

وب گردی