بیانیه پایانی دوازدهمین نشست آستانه منتشر شد

بیانیه مشترک پایانی دوازدهمین نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه موسوم به آستانه منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نمایندگان کشورهای ترکیه، روسیه و جمهوری اسلامی ایران در بیانیه پایانی نشست سه جانبه سوریه در «نور سلطان»، پایتخت قزاقستان به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان به اسرائیل توسط آمریکا را به شدت محکوم کردند.

در ادامه این بیانیه پایانی که از سوی «مختار تلیبردیم، معاون وزیر خارجه قزاقستان قرائت شد، این اقدام نقض آشکار قطعنامه 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد که امنیت و صلح در خاورمیانه را به خطر می‌اندازد، خوانده شد.

طرف‌های حاضر در نشست بر پایبندی خود به تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه و همچنین لزوم احترام به اصول جهانی و شناسایی اخلالگران تاکید کردند.

همچنین مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش، جبهه النصره، هیات تحریرالشام و سایر افرادی که در فهرست تروریستی سازمان ملل قرار دارند، ادامه خواهد داشت.

طرف‌ها ضمن بررسی همه جانبه وضعیت منطقه کاهش تنش ادلب وظیفه اجرای مفاد توافق‌نامه 17 سپتامبر 2018 سوچی را به مرکز هماهنگی مشترک ترکیه - ایران- روسیه واگذار کردند.

این نمایندگان ضمن اشاره به آنکه مسئله سوریه از طریق نظامی قابل حل نیست بر پایبندی خود به روند انتقال سیاسی تحت نظارت سازمان ملل تاکید کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003360

وب گردی

وب گردی