2  هزار دانشجو در دانشگاه آزاد واحد کاشمر مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: تعداد دانشجویان این مرکز از ۴۴ دانشجو که در سال ۶۹ در رشته آموزش ابتدایی در این واحد آغاز به تحصیل کردند به ۲ هزار دانشجو رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر، سیدمحمد جوادموسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر در سال جاری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد با گرامیداشت سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی در بهار ۱۳۶۹ گفت: تعداد دانشجویان این مرکز از ۴۴ دانشجو که در سال ۶۹ در رشته آموزش ابتدایی در این واحد آغاز به تحصیل کردند به ۲ هزار دانشجو رسیده است. در این مدت فضای استیجاری ۴۰۰ مترمربعی به ۴۰ هزار مترمربع فضای آموزشی ملکی تبدیل‌شده و حضور ۱۶ هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه در نقاط مختلف کشور موجب افتخار است.

وی با بیان این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر اکنون تبدیل به یک مرکز علمی معتبر شده، افزود: اکنون این دانشگاه با ۴۳ نفر عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و ۱۱۰ عضو هیئت علمی حق‌التدریس، داشتن خوابگاه‌های دانشجویی مجهز و سالن‌های ورزشی، سلف‌سرویس، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مجموعه کتابخانه‌ای با ۵۵ هزار جلد کتاب و سایر امکانات توانسته مدارج خوبی را کسب کند. اکنون ۷۰ رشته گرایش از مقطع کاردانی تا دکتری در این واحد دایر است که در ۴۶ رشته گرایش دانشجوی بیشتری داریم.

موسوی با بیان تعامل مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با مسئولان و نهادها و سازمان‌های شهرستان بیان کرد: این دانشگاه با توجه به وجود مرکز رشد، مزرعه تحقیقاتی، انجمن‌های علمی در رشته‌های مختلف، مجموعه ورزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی و کلنیک روانشناسی در شرف تأسیس آماده همکاری بیش از پیش با مدیران ادارات شهرستان و مراکز تحقیقاتی و صنعتی و کشاورزی است.

حجت‌الاسلام علی احدی امام‌جمعه موقت کاشمر هم در این جلسه گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی این است علم در جامعه ترویج شود که اگر دانشگاه‌ها در جامعه تکثیر نشوند از نظر کمی و کیفی عقب خواهیم ماند.

وی با تشکر از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در سه دهه گذشته افزود:۳۰ سال فعالیت این دانشگاه دستاوردهای مهمی داشته است، به سهم خود به استادان، کارکنان و دانشجویان این مجموعه عرض خسته نباشید دارم، سالروز تأسیس این دانشگاه و ورود به سی‌امین سال فعالیت این مرکز آموزش عالی را تبریک می‌گویم.

محمدعلی نبی‌پور فرماندار شهرستان کاشمر نیز با گرامیداشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در متن انقلاب شکل گرفت، توسعه یافت و از نظر کمی و کیفی در حال رشد است.

وی با تشکر از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با فرمانداری و سایر ارکان مدیریتی این شهرستان افزود: اکنون سند آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی کاشمر به همت این واحد دانشگاهی و جمعی از اعضای هیئت‌علمی در حال تهیه است.

انتهاب پیام/

کد خبر: 1003399

وب گردی

وب گردی