عاطفی: پژوهش و نوآوری در کشور مغفول مانده است

مدیر پژوهش مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به این‌که پژوهش و نوآوری در کشور مغفول مانده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردمی اقداماتی را جهت توسعه پژوهش و فناوری شروع کرده است تا بتواند با پژوهش‌های کاربردی گره‌ای از معضلات کشور باز کند.

محمود عاطفی، مدیر پژوهش مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حاشیه سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در عرصه پژوهش و نوآوری در کشور، اظهار کرد: با وجود این که پژوهش در کشور امری حیاتی و بسیار مهم است، متاسفانه در کشور ما این امر مهم مغفول واقع شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردمی اقداماتی را در جهت توسعه پژوهش و فناوری شروع کرده است تا بتواند با پژوهش‌های کاربردی گره‌هایی را از معضلات کشور باز کند.

وی تأکید کرد: اخیرا شاهد بودیم که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردهای نوین نسبت به ساماندهی در سایه علمی و توان پژوهشی دانشگاه آزاد، توانسته است پژوهش‌هایی را بسته به موضوع و موقعیت های مختلف جغرافیایی و سپهر علمی به صورت اثربخش کاربردی کند. در همین راستا طرح‌ها و اولویت‌های جدیدی نیز اعلام شده است.

عاطفی افزود: امیدواریم هر چه زودتر این نوع نگاه‌ها میان واحدهای دانشگاهی تسری پیدا کند و استادان دانشگاهی با نگاه پشتیبانی به عرصه بیایند و نیازهای روز جامعه را چه در سطح ملی و چه در سطح محلی و موقعیت استانی پوشش دهند.

مدیر پژوهش مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: به طور یقین آن چیزی که در این عرصه لازم است نوع نگاه و رویکردهای پژوهشی در جامعه است. خوشبختانه این نوع نگاه و رویکردهای جدید در استان‌ها شکل گرفته و استان به استان در یک ارتباط رو در رو و سینه به سینه توسط ریاست دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود. این موضوع می‌تواند زایش های مهمی را در عرصه پژوهش با توجه به نیازهای حقیقی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در حوزه سیل و معضلاتی از این دست که هم‌اکنون دولت و مردم را درگیر خود کرده است، دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد کادر علمی وارد عمل شدند از همین الان برای ماه‌های پس از سیل برنامه های راهبردی را طراحی می کنند تا دوباره دچار این معضلات نشویم.

عاطفی گفت: سیل و همه حوادث طبیعی در اصل یک نعمت الهی هستند. متاسفانه کمبود زیرساخت‌ها و عدم آمادگی برای مواجه شدن با این پیامدها آنها را تبدیل به بلا می‌کند. طبیعتا دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانمندی و گستردگی منحصر به‌فرد از نظر علمی در سپهر کشور می تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: با به کارگیری دانش های بومی و زایش روش‌های نوین علمی می توان راهکارهای جدیدی را به مسئولان کشور ارائه داد تا بتوانند در حوادث بعدی با آنها مقابله کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003403

وب گردی

وب گردی