پایگاه اطلاعات دریایی ایران راه‌اندازی شد

پایگاه اطلاعات دریایی ایران با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات دریا به‌عنوان یک سایت جامع در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پایگاه اطلاعات دریایی توسط گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری راه اندازی شد تا با این اقدام فعالیت‌های صنعت دریایی کشور در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.
بر اساس اعلام گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دغدغه ارتقاء نقش صنایع دریایی ایران در کشور و کشورهای منطقه و حتی سایر کشورهای دنیا از سال‏ ها پیش ایجاد شده و وجود چنین سایتی می‎تواند جایگاه این صنعت مهم را بهبود بخشد.
این پایگاه دارای اطلاعات مختلفی از اشتغال صنایع دریایی، محصولات و تجهیزات دریایی، بانک مناقصات دریایی، اطلاعات شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات دریایی، اطلاعات مولتی‌مدیای دریایی و داده‎های دریایی اعم از کتاب، مقالات علمی، نشریات، قوانین و استانداردهای دریایی است.
در یکی از بخش‏‌های این پایگاه، سامانه‌ای برای نخستین بار در کشور برای ثبت و بروزرسانی محصولات و تجهیزات دریایی ایجاد شده است تا صاحبان مشاغل و صنایع دریایی بتوانند به ارائه دستاورد و محصولات خود بپردازند. همچنین از این طریق این سامانه به‌صورت رایگان ثبت شرکت‌ها و معرفی آن‌ها برای استفاده لازم در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس imarine.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003408

وب گردی

وب گردی