بیشتر کاربران آمریکایی توییتر، چپگرایان دانشگاهی هستند

یک موسسه آمریکایی با انجام یک پژوهش تاکید کرد که بیشتر کاربران تویتتر در آمریکا افرادی هستند که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و از لحاظ سیاسی گرایشات چپگرایانه دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس پژوهش انجام شده توسط مرکز «پیو» کاربران توییتر در آمریکا بیشتر جوانان دارای مدرک تحصیلی و متمایل به جریان سیاسی چپگرا هستند.

بر اساس نتایج این بررسی که تنها شامل افراد بزرگسال شده است، استفاده کنندگان از این شبکه اجتماعی تنها به بخش خاصی از جامعه آمریکا اختصاص نداشته و عموم مردم این کشور را شامل می شود.

این موسسه آمریکایی که دفتر آن در واشنگتن است، اعلام کرد: میانگین سن کاربران توییتر که دارای مدارک تحصیلی هستند 40 سال بوده و برای افراد عادی 47 است.

نتایج این تحقیق بیانگر آن است که 42 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده و 31 درصد افراد عادی هستند.

همچنین 36 درصد از حساب های کاربری بررسی شده به حزب دموکرات تمایل داشته و 21 درصد به حزب جمهوریخواه متمایل و 30 درصد نیز مردم عادی بوده اند.

بخش دیگری از نتایج این نظر سنجی حاکی از تفاوت زیاد افراد در استفاده از این شبکه اجتماعی است به طوری که 90 درصد از کاربران به ندرت توییت می کنند در حالی که تنها 10 درصد از کاربران توییتر 80 درصد از توییت های آمریکایی ها را منتشر می کنند.

مرکز «پیو» این پژوهش را در نوامبر و دسامبر سال 2018 انجام داده و در آن به بررسی 2791 کاربر آمریکایی توییتر پرداخته و درصد خطای آن نیز 3 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003420

وب گردی

وب گردی