تألیف کتاب بهارستان ادب از سوی عضو هیأت علمی واحد میانه

 فریبا محمودی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتاب بهارستان ادب «درس نامه فارسی عمومی» را تألیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد میانه، فریبا محمودی نگارنده کتاب در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز از میانه اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های شکوفایی زبان و ادبیات فارسی برخورد مناسب با آن است.

وی با بیان اینکه شعر یکی از جلوه های هنر است گفت: شاعر در شعرش غم ها و شادی ها، دردها و درمان ها، زشتی ها و زیبایی ها، دادها و بیدادها، بایدها و نبایدها، گذشته ها و آرزوها و ... را می نمایاند.

عضو هیأت علمی واحد میانه افزود: مطالعه شعر شاعران، حس همدردی را در خواننده ایجاد می کند و علاوه بر ایجاد آرامش و لذت بردن از تصاویر ساخته شده با کلمات، آشنایی با شیوه ی صحیح کاربرد واژگان و ترکیبات را نیز می آموزد.

محمودی، با اشاره به اینکه مجموعه حاضر در راستای تحقق به این امر که متون ادبی را در قالب و محتوای ساده عرضه کند تصریح کرد: یعنی بی آنکه از زیبایی و گیرایی آن کاسته و یا به اصل موضوع خلل وارد کند تا عموم اهل علم، به ویژه دانشجویان از آن بهره مند شوند.

مؤلف کتاب بهارستان ادب ادامه داد: این کتاب، مطابق با سرفصل های درس زبان فارسی سازمان مرکزی، در چهار فصل با موضوعات برگزیده متون نظم و نثر فارسی، دستور زبان فارسی، داستان و سبک های ادب فارسی در 392 صفحه تألیف شده است.

او خاطر نشان کرد: این کتاب وامدار کسانی است که از گذشته های دور تا به امروز در راه اعتلا و شکوفایی درخت ادب و فرهنگ فارسی دلسوزانه عمر گرانمایه شان را صرف کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، فریبا محمودی، چندین عنوان مقاله چاپ شده در همایش های بین المللی، ملی و مجلات علمی پژوهشی، اجرای سه طرح تحقیقاتی با عناوین نقد و تحلیل داستان موسی و شبان از دفتر دوم مثنوی معنوی، گذری بر فرهنگ عامیانه شهرستان میانه و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مشارکت زنان را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

IMG_3733.jp

کد خبر: 1003422

وب گردی

وب گردی