دوره مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با 3 دانشگاه آلمان برگزار می شود

رئیس واحد تهران جنوب گفت: با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت برگزاری دوره مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با دانشگاه های کشور آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت خود را با برگزاری دوره مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با سه دانشگاه آلمان اعلام کرد.
جواد علمائی رئیس واحد تهران جنوب، ضمن تقدیر از نگاه ویژه و حمایتی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: قبل از هر چیز جا دارد از نگاه بلند ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بین‌المللی شدن دانشگاه و ارتباط و تعامل با دانشگاه‌های معتبر جهان تشکر کنم.
وی افزود: در این راستا برای نخستین بار مجوز برگزاری دوره مشترک با سه دانشگاه صنعتی المنا، ارفورت و نوردهاوزن کشور آلمان در رشته های مهندسی برق کنترل، مهندسی معماری، مهندسی عمران – راه و ترابری، مهندسی کامپیوتر – نرم افزار، مهندسی مکانیک – انرژی در مقطع کارشناسی ارشد در میان دانشگاه های آزاد اسلامی به واحد تهران جنوب اعطا شد.
علمائی در خصوص اهداف و برنامه‌های واحد تهران جنوب و همکاری با دانشگاه های آلمان بیان داشت: در پی تلاش مدیر دفتر بین الملل واحد فاضل پور و حمایت ریاست دانشگاه دکتر طهرانچی و سازمان مرکزی بستر سازی لازم در این زمینه انجام پذیرفت.

علمائی بیان کرد: مراحل مختلف شامل عقد تفاهم نامه، تاسیس دفتر در محل وزارت علوم در آلمان و قرارداد با دانشگاه های مذکور صورت گرفت. قدم نهایی در این فرآیند که اهمیت ویژه ای داشت، اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری بود که خوشبختانه با پیگیری های دفتر روابط بین الملل واحد مورد موافقت قرار گرفت و به دانشگاه ابلاغ شد.
رئیس واحد تهران جنوب خاطر نشان کرد: از بخش فرهنگی سفارت آلمان در تهران که در تمامی مراحل همکاری صمیمانه ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب داشتند کمال سپاسگذاری را می کنیم.
شایان ذکر است، پذیرش دانشجو در دوره های یاد شده با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی و در چارچوب قانون سنجش و پذیرش انجام می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003477

وب گردی

وب گردی