هیچ دانشگاهی، سهمیه ویژه برای یونیورسیاد ندارد/ دانشگاه تهران احتمالا در هر رشته، یک نماینده دارد

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران گفت: هیچ دانشگاهی، سهمیه مشخصی برای حضور در ترکیب تیم‌های اعزامی به یونیورسیاد ندارد. هر دانشجویی از هر دانشگاهی که بهتر باشد، در نهایت انتخاب خواهد شد.

علی حبیب‌الهی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد برگزاری نخستین مرحله از اردوی تیم ملی والیبال دانشجویان ایران برای حضور در یونیورسیاد تابستانی 2019 دانشجویان جهان در سالن تربیت بدنی دانشگاه تهران اظهار کرد: روزهای 4، 5 و 6 اردیبهشت‌ماه سال 98، اولین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال دانشجویان ایران به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد و 47 دانشجوی والیبالیست طی سه روز مورد رصد و بررسی کادر فنی قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که 5 والیبالیست از دانشگاه تهران در این اردو حضور دارند، ادامه داد: قرار است در نهایت، برگزیدگان این اردو به بازیکنان اصلی اضافه و برای اعزام به مسابقات یونیورسیاد دانشجویان در ایتالیا انتخاب می شوند. از 5 دانشجوی دانشگاه تهران، حداقل یک نفر در فهرست نهایی قرار می گیرد چون تعداد ملی پوشانی که از این اردو انتخاب می شوند، خیلی کم خواهد بود.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران با اشاره به این نکته که هیچ دانشگاهی، سهمیه مشخصی برای حضور در ترکیب تیم‌های اعزامی به یونیورسیاد ندارد، تصریح کرد: هنوز ملی پوشان و بازیکنان لیگ برتر به اردو دعوت نشده و از مرحله بعد به اردو اضافه می شوند. هر دانشجویی از هر دانشگاهی که بهتر باشد، در نهایت انتخاب خواهد شد.

حبیب‌الهی خاطرنشان کرد: تیراندازی، تیر و کمان، والیبال و تکواندو، تیم های اعزامی به یونیورسیاد 2019 هستند. احتمالا دانشگاه تهران در تیم ملی والیبال، یک نماینده داشته باشد. در تیراندازی و تکواندو هم به احتمال زیاد همین تعداد سهمیه ها را خواهیم داشت. در اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی روی این چهار رشته به جمع‌بندی رسیدیم.

وی افزود: فکر می کنم تیم هایی که انتخاب شده اند، شانس کسب مقام را دارند. تکواندو در دوره گذشته بسیار خوب ظاهر شد و مدال های رنگارنگی کسب کرد.، والیبال قهرمان شد، تیر‌و‌کمان و تیر‌اندازی هم متشکل از دانشجویان قهرمان خوبی هستند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران در خصوص این‌که هنوز سرمربی تیم ملی والیبال دانشجویان ایران به عنوان مدافع قهرمانی انتخاب نشده است، گفت: این اتفاق جزو مواردی است که می تواند کار را برای تیم ملی والیبال سخت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003478

وب گردی

وب گردی