تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا پایان  بهار

وزیر بهداشت گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیازمند استقرار ریل اساسی با عنوان پرونده الکترونیک سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، سعید نمکی در حاشیه اولین کنفرانس ملی بیمه سلامت با رویکرد پوشش همگانی و مدیریت منابع مالی و در جمع خبرنگاران، گفت: از مدت‌ها ‏قبل درصدد بودیم تا چنین نشست علمی را در حوزه بیمه سلامت با کمک صاحب‌نظران، اندیشمندان و تمام افرادی که می‌توانند در آینده در ترسیم نقشه راه مناسب برای استمرار پوشش بیمه همگانی سلامت، برگزار کنیم تا به مدد آن در راستای ساختار مالی بیمه‌ای و بسته خدمت پایه و سایر موارد، بحث و تبادل‌نظر شود.

وزیر بهداشت در خصوص نحوه برگزاری این اجلاس گفت: این اجلاس با همت مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، سازمان بیمه سلامت، ‏مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد.

نمکی گفت: در این اجلاس، راهکارهای اقتصادی مناسب برای تداوم پوشش بیمه ‏همگانی سلامت و جمعیت تحت پوشش که مستحق خدمات رایگان درمانی هستند، بررسی می‌شود.‏ همچنین، اینکه برای استمرار بیمه سلامت، چه کمک‌هایی را می‌توان از نظام دارویی، درمانی، تشخیصی و بهداشتی کشور گرفت، یا اینکه کدام‌یک از خدمات در زمینهٔ توان‌بخشی را می‌توان تحت پوشش بیمه قرارداد. همچنین این موضوع که برای استمرار بیمه همگانی می‌توان از پزشکان و نظام دارویی چه کمکی گرفت، یا اینکه چگونه می‌توانیم در راستای نظام ارجاع، پزشکی خانواده، استفاده از راهنماهای بالینی و زیرساخت مؤثر پرونده ‏الکترونیک در منطقی‌تر شدن هزینه‌های بیمه سلامت بهره بگیریم، نیز، موردبررسی قرار ‏می‌گیرد. در پایان این اجلاس می‌توان نقشه راه مناسبی را برای استمرار ‏بیمه همگانی سلامت ترسیم کرد.‏

وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت منفک از نظام بیمه‌ای نیست. ما در طرح تحول نظام سلامت پیگیر هستیم تا در شرایط اقتصادی خاصی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه بوده و از لحاظ مالی بر مردم فشار آورده، برای پرداخت از جیب بیمار در هزینه‌های کمرشکن سلامت، کمترین فشار بر مردم وارد شود و بیماران خاص و صعب‌العلاج بیش از گذشته، موردحمایت قرار گیرند و همچنین، برای ماندگاری پزشکان در نقاط محروم کشور، گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

نمکی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه پزشکی خانواده گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیازمند استقرار ریل اساسی با عنوان پرونده الکترونیک سلامت است. تا وقتی پرونده الکترونیک سلامت به‌عنوان ریل اصلی و عبور این موارد ایجاد نشده ‏باشد، پزشکی خانواده و نظام ارجاع ایجاد نمی‌شود و به همین علت اولویت اول وزارت بهداشت بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت ‏قرارگرفته است.‏

وزیر بهداشت ادامه داد: تا پایان بهار امسال همه مردم ایران و اتباع خارجی که به‌صورت قانونی در کشور ما زندگی می‌کنند، دارای پرونده الکترونیک سلامت ‏خواهند بود. اما اینکه پرونده الکترونیک سلامت در پزشکی خانواده و نظام ارجاع چه جایگاهی دارد، مرحله‌بندی شده است. در مرحله ‏اول پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 6 استان اجرایی می‌شود و تا پایان سال آینده کل کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003483

وب گردی

وب گردی