واکنش فعالین توئیتر به تعویق انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم

در تازه ترین واکنش ها نسبت به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تعویق زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی، فعالین توئیتر اعتراضات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش اعلام شد که برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تعویق افتاده است. این تصمیم که به دنبال پیشنهاد دانشجویان اصلاح طلب عضو این شورا و موافقت مسئولین معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتخاذ شده بود، واکنش شدید تعداد زیادی از فعالین نشریات دانشگاهی را به دنبال داشت.

در تازه ترین واکنش ها نسبت به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تعویق زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی، فعالین توئیتر با استفاده از هشتگ های #غروب_آزادی و #وزارت_علوم ، اعتراضات خود را مطرح کردند.

در ادامه برخی از این توئیت ها را بررسی خواهیم کرد.

کاربری به نام حامد یاری در یک رشته توئیت نوشت:

اصلاح‌طلب‌ها[ی] شورای ناظر بر نشریات گفتند زمان برای تبلیغات نداریم و خواستار تعلیق انتخابات شدن و ‎وزارت علوم هم پذیرفته بعد [ماه]رمضان باشه. از طرفی تا پایان ماه رمضان جلسات شورا به حدنصاب نمیرسه تا تشکیل بشه.
این مدت زمان بهترین فرصت برای تخلف در انتخاباته.
به همین راحتی...
‏با توجه به این تعویق، اگر در زمان برگزاری انتخابات کوچکترین تخلفی به وجود بیاید شورایی برای بررسی این تخلفات اصلا وجود نخواهد داشت. زیرا شورای مرکزی ناظر منحل شده است و این خود مسئله ای شبهه برانگیز است که نتیجه انتخابات را در هاله ای از ابهام خواهد برد.

علی خضریان، عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نوشت:

انتخابات ‎نشریات دانشجویی ‎وزارت علوم به جاهای جالبی رسیده؛ جریانی که با دمیدن در تنور انتخابات سال ۸۸، نظام جمهوری اسلامی را متهم به تقلب می‌کرد و از این ‎فتنه تغلب به نان و نوایی رسیده بود، امروز مشخص شده خودش چند سالی است در ‎دانشگاه تهران مشغول تقلب در انتخابات بوده است.

در واکنشی دیگر محمد رضا محمدی، یکی از اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نوشت:

هرسال با تقلب در دانشگاه تهران می‌آمدند، می بردند و میرفتند.
امسال تهرانشان که هوا شد، کل انتخابات وزارت علوم را هوا کردند.
قانون تا زمانی برایشان موضوعیت دارد که به نفعشان باشد.

کاربری به نام محمد چرم زاده نوشت:

"راهکار؛ برابری تمام شهروندان در برابر قانون است؛ باید بپذیریم که هیچ مقامی، هیچ شخصی بالاتر از قانون نیست"
این ها سخنان پارسال ‎سحر محرابی مقابل رهبری است، کسی که وقتی دید قانون انتخابات به ضررش تمام میشود، خواستار اجرا نشدن آن شد!

همچنین اسماعیل کوهی مقدم، دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت به کنایه نوشت:

یک خواهر بزرگواری سال گذشته در چنین روز هایی ضمن تاکید بر وجود شفافیت گفت که: "راهکار خروج از بحران، ‎تعمیق دموکراسی است".
وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال هم خودمون در جهت تعمیق دموکراسی انتخابات نشریات رو بر خلاف شیوه نامه عقب انداختیم که یه کم دموکراسی رو نشون شما بی سوادا بدیم!

در واکنشی دیگر به اقدام وزارت علوم مبنی بر تعویق زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی، یکی از کاربران توئیتر نوشت: زمان برگزاری انتخابات نشریات دانشگاه ‎امیرکبیر، کارشناس وزارت علوم زنگ میزنه به معاونت فرهنگی و میگه فلانی و بهمانی که شرایط کاندیداتوری در انتخابات رو ندارن، تایید صلاحیت کن!

بعد توقع دارین ‎وزارت علوم دست رو دست بذاره و باخت حامیانش رو تماشا کنه؟!

کاربری به نام حسین روشنی نوشت: حال روز ‎وزارت علوم تو قضیه انتخابات نشریات دانشگاهی کشور، مثل اون بچه ای هست که وقتی تو بازی می بینه داره می بازه، جر می زنه و کل بازی رو بهم می زنه.

همچنین کاربری به نام حسین فکور به کنایه نوشت: بابا برین خداروشکر کنین، فقط به تعویق انتخابات بسنده کردیم، ما سال 88 تا سطل آشغال هم پیش رفتیم، تعویق که دیگه چیزی نیست!

انتهای پیام/

کد خبر: 1003484

وب گردی

وب گردی