تحقیق در باب اسلام کار ویژه دانشجویان چینی است

معاون انتشارات « shanghai Lexicographical Publishing House » از چین، به رشد و گسترش اسلام در این کشور اشاره کرد و گفت، بسیاری از دانشجویان چینی برای یادگیری فرهنگ اسلامی و تحقیق در این زمینه به ایران سفر می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پنگ جیانگ جی معاون انتشارات shanghai Lexicographical Publishing House در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز اعلام کرد، اسلام یکی از دو فرهنگ مهم رایج در چین است.

جیانگ جی تاکید کرد که این انتشارات برای معرفی فرهنگ غنی چین برخی از کتاب‌های مربوط به این موضوع را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرده است.

معاون این انتشارات در ادامه افزود: پکن در سال جاری به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه حضور یافته است و ناشران ایرانی بیشتر نسبت به کتاب های یادگیری زبان و ادبیات چین علاقمند هستند در مقابل مردم چین به مواردی چون تاریخ ایران، جامعه مدرن و فرهنگ، از خود توجه نشان می دهند.

به عقیده جیانگ جی دو کشور ایران و چین در زمینه تاریخ و توسعه انسانی مشترکات زیادی دارند. فرهنگ اسلامی یکی از دو فرهنگ مهم در چین است و افراد زیادی در این کشور از جمله استان های Xinjiang و Ningxia به اسلام گرایش دارند.

وی ادامه داد که در این کشور مراکز تحقیقاتی هستند که دوره های اسلامی را برای دانشجویان برگزار می کنند.

جیانگ جی افزود که دانشجویان علاقمند به اسلام در این کشور، برای تحصیل و تحقیقات بیشتر در مورد اسلام به ایران سفر می‌کنند و سپس به منظور تدریس فرهنگ اسلامی به چین کشور باز می گردند.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چهارم اردیبهشت کلید خورده و تا 14 ماه جاری با حضور چین به عنوان مهمان ویژه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003485

وب گردی

وب گردی