همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» در واحد مشهد برگزار می شود

مشاوره اقتصادی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید»، هفتم اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد مشهد، علی سعیدی مشاوره اقتصادی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نشست رسانه ای همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» گفت: ارتباط مجموعه بازارهای سرمایه کشور با دانشگاه از موضوعات اصلی این همایش است که با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس منطقه ای مشهد برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نقش اساسی و کلیدی در رونق تولید دارد، افزود: کارکرد اصلی بازار سرمایه انتقال وجوه مازاد از سطح جامعه به تولید است و پل ارتباطی بین این دو را ایجاد می کند.
دبیر همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» اظهار داشت: ما نیروی انسانی و متخصص در جامعه کم نداریم لذا باید دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاهها اقدام تکمیلی برای تامین سرمایه برای رونق تولید را فراهم کنند.
سعیدی با بیان اینکه مشهد به دلیل دارا بودن شمار زیادی از متخصصین مالی و چرخش مالی قابل توجه، سرآمدی در بخش تولیدات و صنایع مختلف و مراکز اقتصاد دانش بنیان، کانون و پایگاه مهمی برای فعالیت های سرمایه گذاری است افزود: امروز ارتقاء سواد مالی آحاد جامعه امر بسیار ضروری است که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد می تواند به عنوان پایلوت به این امر بپردازد و سواد مالی مردم را افزایش دهد.
وی در همین خصوص به ایجاد مدرسه مهارت در حوزه بورس در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اشاره کرد و گفت: برای ایجاد حلقه بین امکانات بازار سرمایه و بخش صنعت، علاوه بر اساتید و دانشجویان سایر نهادها و سازمانها از جمله بانک ها، بخش صنعت و اتاق بازرگانی و تعاون و ... نیز در این همایش شرکت دارند.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه نشست رسانه ای همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در تحقق آن همایشی در همین راستا برگزار می کند.
وی با بیان اینکه سیاست کلان این دانشگاه حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم و چهارم است، افزود: درهمین خصوص فعالیتهای گسترده ای را آغاز کرده است که ایجاد مدارس عالی مهارتی از آن جمله است.
دکتر خیر خواه به افتتاح مدارس عالی مهارتی در واحد مشهد اشاره نمود و گفت: یکی از این مدارس در واحد مشهد در سال گذشته ایجاد شده است و دو مدرسه مهارتی دیگر نیز امسال تاسیس خواهد شد.
وی محورهای این همایش را شامل مدیریت سبد دارایی، تامین مالی بنگاه های کوچک و بزرگ و مشارکت مردمی در رونق تولید برشمرد و اظهارداشت: برگزاری این همایش آغاز کار است و درهمین رابطه سلسله همایش ها و برنامه های مفصلی اجرا می شود.
دکتر ناطق گلستان رئیس مجتمع بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست بر راه اندازی و ایجاد دوره های MBA که نیاز امروز صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاه است، تاکید کرد و گفت: آموزش ها در این دوره ها مهارت محور بوده از این رو نیاز بخش صنعت را مرتفع می سازد.
دبیر کمیته اقتصادی همایش «تحلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید» گفت: در این همایش علاوه بر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، بخش صنعت، سازمان دولتی و سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی حضور دارند.
وی از انعقاد تفاهم نامه ای با بورس اوراق بهادار با محورهای اجرای طرح های فرهنگ سازی و آموزشی مشترک با توجه به امکانات طرفین، برگزاری مشترک سخنرانی ها، همایش ها و تعیین اولویت های تحقیقاتی خبر داد و گفت: در همین زمینه آموزش های کوتاه مدت نیز انجام می شود.
گفتنی است: همایش «تجلیل بازار سرمایه و نقش آن در رونق تولید»، ۷ اردیبهشت ماه سالجاری ساعت ۱۴:۳۰ در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می شود.

کد خبر: 1003489

وب گردی

وب گردی