عرضه نسل جدید لاستیک‌های نانویی

یک شرکت تولیدی، نسل دوم گرافن را در لاستیک‌های تولیدی خود استفاده کرده که این کار موجب بهبود دوام و عملکرد لاستیک‌ها شده‌ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زمانی که شرکت «ویتوریا» (Vittoria) کار روی گرافن را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، امکان کاهش استرس در لاستیک‌ها برای بهبود خواص آن امکان‌پذیر بود.

این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داد تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دماهای مختلف استفاده کرده است.

شرکت ویتوریا با استفاده از نسل دوم گرافن موفق به بهبود ویژگی‌های مهمی در لاستیک شده‌ است؛ برای مثال، مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول‌ لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌ است.

یکی از بهترین جنبه‌های نسل دوم لاستیک‌های این شرکت آن است که میزان کیلومتر مورد استفاده از لاستیک افزایش یافته است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ویتوریا، لاستیک‌های نسل دوم نسبت به نسل اول، دو برابر بیشتر عمر می‌کنند، این در حالی است که از نظر قیمت تفاوت چندانی میان دو لاستیک وجود ندارد.

ویتوریا از نسل دوم گرافن در لاستیک‌های آفرودی نیز استفاده کرده است. نگهداری میزان هوا، مقاومت در برابر برش و میزان گیر افتادن لاستیک در نمونه‌های آفرودی بهبود یافته و مقاومت چرخشی تغییر نکرده است.

استفاده از نسل دوم گرافن در لاستیک‌ها موجب شده تا شیمی لاستیک وارد دوران جدیدی شود. گرافن موجب سبک‌تر شدن و استحکام بیشتر ماتریکس در لاستیک می‌شود به طوری که استحکام جانبی ۵۰ درصد بهبود یافته در حالی که ۱۵ درصد سبک‌تر شده‌ است. این در حالی‌ست که میزان گرمای تولید شده نیز بین ۹ تا ۱۶ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003492

وب گردی

وب گردی