علم ریاضی، نقش تعیین کننده‌ای در گسترش صنایع کشور دارد

استاد ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار، گفت: علوم ریاضیات به طور مستقیم با بسیاری از صنایع در ارتباط است. از این علم می‌توان در گسترش و توسعه صنعت به نحو صحیح و کاربردی بهره جست تا به ثروت‌اندوزی انبوه در کشور رسید.

سمیه ممی‌زاده چاتقیه استاد ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای خود و چگونگی فعالیت استارت‌آپ‌ها در دانشگاه آزاد گفت: از سال 87 در حوزه تلفیق ریاضیات در صنعت و خدمات شروع به فعالیت کردم و در یک قسمت مربوط به سازمان ملل یونیدو، خوشه‌های صنعتی برای مبارزه با فقر در زمینه لجستیک و زنجیره تامین بهینه‌سازی‌ها را با ترفند نرم‌افزار ریاضیات انجام دادم. گزارشات کلی این پروژه‌ها که در سال 2019 به سازمان ملل یونیدو رسیده بود منجر شد تا در این سال به عنوان یکی از 50 زن برتر دنیا در زمینه تلفیق ریاضیات با علوم مختلف انتخاب شوم.

وی درباره کاربرد علوم ریاضی در صنعت افزود: شرکت‌های کوچک و متوسط (اس.ام.ایی) ستون فقرات یک کشور هستند که در کشورهای پیشرفته از جایگاه خوبی بهره‌مند هستند. در ایران هم در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به این امر شده است و اگر این شرکت‌ها در تمام ابعاد گسترش یابد قطعا اثرات انکارپذیری در رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

استاد ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: یکی از کارهایی که در ریاضی می‌‌توان انجام داد بهینه سازی، بحران سازی و دیپلماسی تجاری است که در مذاکرات از تحقیق در عملیات استفاده کنیم تا بتوانیم با بهره‌مندی از شرکت‌های کوچک و متوسط (اس.ام.ایی) در بازار هدف داخلی و خارجی محصول خود را به فروش برسانیم به صورتی که فروش را بالا برده و سود را پایین بیاوریم.

ممی‌زاده چاتقیه متذکر شد: علوم ریاضیات به طور مستقیم با بسیاری از صنایع در ارتباط است و از این علم می‌توان در گسترش و توسعه صنعت به نحو صحیح و کاربردی بهره جسته تا به ثروت اندوزی انبوه در کشور رسید که برای رسیدن به این هدف باید توجه بیشتری به این علم شود.

وی درباره وضعیت ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه آزاد و نقش آن در رونق تولید یادآور شد: متاسفانه، زنجیره فروش ما در کشور، حلقه‌های مفقوده بسیاری دارد؛ اما در حال حاضر به دلیل ارتباط خوب صنعت با دانشگاه، شرایط بهتری برای توسعه صنایع مختلف ایجاد شده که تشخیص نیازهای مشتریان و تولید بر مبنای نیاز موجود در بازار منجر به فروش بهتر و به دنبال آن سودآوری برای صنعت و دانشگاه، اشتغال‌زایی در کشور و رونق تولید و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی خواهد شد.

استاد ریاضیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار تصریح کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد در زمینه ارتباط با صنعت گام‌‌های استواری برداشته و این تعامل مناسب دوطرفه منجر به عقد قراردادهایی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد شده است که از جمله قرارداد حمل و نقل واحد یادگار با شرکت رجا در جهت واگن‌سازی از اقدامات مفید و حرکت روبه جلو ناشی از اعتماد متقابل میان دانشگاه و صنعت است که بدون تردید منجر به حضور پررنگ این دانشگاه در بخش صنایع کشور و به دنبال آن اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003500

وب گردی

وب گردی