بودجه تشکل‌های دانشجویی را معاونت فرهنگی دانشگاه تعیین می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکل‌های دانشجویی بودجه جدا و مستقلی از معاونت فرهنگی ندارند و بودجه سالانه خود را باید از طریق معاونت فرهنگی دانشگاه مربوط دریافت کنند.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه مجموعه تشکل های دانشجویی به نوعی با حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه ها مرتبط هستند،گفت: تشکل‌های دانشجویی بودجه سالانه خود را باید از طریق معاونت فرهنگی دانشگاه مربوط دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی ذیل معاونت فرهنگی تعریف می شوند، پس موازی کاری بین این دو مطرح نیست، بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی بودجه جدا و مستقلی از معاونت فرهنگی ندارند و به دلیل اینکه فعالیت تشکل ها از نوع داوطلبانه است، طبیعتا بخشی از این فعالیت ها از مجاری و معاونت های مربوطه برای اجرای برنامه ها مجوز می‌گیرند؛ حمایت مالی لازم صورت می گیرد و ممکن است برخی از این برنامه‌ها با عدم تامین بودجه مالی مواجه شوند.

غفاری اضافه کرد: گاهی هم پیش می آید که فعالیت و برنامه هایی در معاونت فرهنگی و اجتماعی تعریف شود که برای اجرای آن از تشکل های دانشجویی کمک گرفته شود. اساسا تجربه نشان داده است که این مجموعه های دانشجویی با معاونت فرهنگی دانشگاه همراهی و همکاری خوبی دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که «برخی از تشکل‌ها برای دریافت بودجه از معاونت فرهنگی دانشگاه دچار مشکل هستند»، پاسخ داد: تشکل‌های دانشجویی مشکل دریافت بودجه ندارند؛ اما ممکن است گاهی برخی از تشکل‌های دانشجویی فعالیت هایی را در وسعت و گستره وسیعی تعریف کنند که طبیعتا معاونت های فرهنگی در توانش نباشد و تمام بودجه این فعالیت‌ها را پرداخت کند که این به معنای عدم تخصیص بودجه به تشکل های دانشجویی نیست.

وی با تأکید بر اینکه بودجه برگزاری اردوهای جهادی توسط بسیج دانشجویی را معاونت‌های فرهنگی تامین می کند، عنوان کرد: گاهی اردوهای جهادی چندین بار در سال برگزار می شود که تامین بودجه آن از عهده معاونت فرهنگی خارج است و از برخی مجموعه‌های مختلف که ماموریت و رسالت فرهنگی هم راستا دارند نیز در تامین بودجه کمک می کنند.

غفاری خاطر نشان کرد: باتوجه به حجم کثیر فعالیت‌ها نمی توان برای هر برنامه ای ردیف بودجه خاص را تعریف کرد؛ اما معاونت فرهنگی با توجه به منابع در دست بودجه هر فعالیت تشکل های دانشجویی را تعیین می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003505

وب گردی

وب گردی