توسعه ورزش‌های همگانی و افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها اولویت سازمان امور دانشجویان

زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر دانشگاه بوعلی سینا با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در اولین روز هفته بزرگداشت سراهای دانشجویی، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از خوابگاه‌ها و اماکن ورزشی دانشگاه بوعلی سینا، زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر و معماری این دانشگاه را به مساحت هزار متر مربع و با اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال افتتاح کرد.

مجتبی صدیقی در حاشیه افتتاحیه زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: سراهای دانشجویی نیاز جدی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور هستند که باید مورد توجه باشند.

صدیقی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ طرح موافقت اصولی در ۲۶ دانشگاه کشور درخواست ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌ایم بیان کرد: وضعیت رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان در کشور نسبتا مطلوب است.

وی با توجه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در برگزاری المپیاد ملی ورزش‌های همگانی بازدیدی از اماکن، فضاهای ورزشی و مجتمع‌های خوابگاهی کرد و در خصوص برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی تصریح کرد: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی با حضور ۴ هزار دانشجوی دختر و پسر برگزار می شود و میزبانی دانشجویان پسر به عهده دانشگاه بوعلی سینا است. ما برای تحقق این هدف و رونق بیشتر ورزش در بین دانشجویان، المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان را هر دو سال یکبار برگزار کرده و رقابت‌های بین‌المللی نیز شرکت می‌کنیم.

صدیقی با اعلام اینکه در سال ۹۸ توسعه ورزش‌های همگانی و افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها در دستور کار ما قرار دارد، امیدواریم بتوانیم فضای سرانه ورزشی را از ۲ متر به ۲,۵ متر تا پایان برنامه ششم برسانیم، افزود: در تلاشیم تا با اقدامات انجام شده به جایی برسیم که هیچ خوابگاهی بدون اتاق تندرستی نباشد.

معاون دانشجویی وزیر علوم با گرامیداشت هفته خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی تصریح کرد: ما این هفته را در اردیبهشت ماه برگزار می‌کنیم تا بیش از گذشته توجه مردم، خیران و مسئولان را به موضوع با اهمیت اسکان دانشجویان که آینده‌سازان این جامعه هستند جلب کنیم بنابراین امیدواریم همانگونه که خیران با حضور خود در عرصه مختلف توانسته‌اند خدمات خوبی ارائه دهند در این عرصه نیز ورود کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به افتتاح چند پروژه و بازدید از امکانات و زیر ساخت‌های دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی دانشگاه بوعلی با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و با مساحت هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال گذشته نیز توانستیم ۲۷ زمین چمن مصنوعی را در برخی دانشگاه‌ها به بهره‌برداری برسانیم و می‌خواهیم ۲۷ زمین چمن مصنوعی و فضای ورزشی روباز دیگر نیز ساخته و به این آمار اضافه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003533

وب گردی

وب گردی