تأمین اعتبار پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران تصویب شد

کلیات اصلاحیه و تمدید مصوبه «تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران» با ۱۸ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران برای دومین جلسه، موضوع «تمدید مصوبه تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران» مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات این مصوبه گفت: هزینه‌های توافق شده نباید از جیب مردم پرداخت شود؛ امسال، سال افزایش هزینه‌ها خواهد بود و ما نیز نباید در افزایش هزینه‌ها به مردم نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های احتمالی شهروندان، افزایش سرسام‌آوری داشته باشد و به طور مثال گفته می‌شود قیمت بنزین دونرخی شده و همین افزایش بر هزینه‌های شهر از جمله هزینه‌های حمل و نقل عمومی مانند تاکسی تأثیرگذار است، افزود: ما نیز بر اساس مصوبه امروز، هزینه‌ای که مردم باید طی پنج سال بدهند را چندین برابر می‌کنیم زیرا در اصل، این هزینه‌ها از جیب مردم می‌رود.

نظری پیشنهاد کرد: محلی برای تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها پیش‌بینی شود.

میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با اظهارات نظری گفت: حادثه زلزله سال گذشته را نباید فراموش کنیم. تهران با یک زلزله پنج ریشتری، شبکه آب و فاضلابش دچار مشکل می‌شود بنابراین باید رینگ فاضلاب شهر تهران، هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر این رینگ تکمیل شود، کیفیت آب مصرفی تهران از شمال تا جنوب بیش از استانداردهای موجود می‌شود، گفت: باید سفره فاضلاب شهر تهران، جمع و این موضوع باید در همین شورای شهر تعیین تکلیف شود.

میرلوحی تأکید کرد: تصفیه‌خانه شماره ۶ تهران تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد هزینه داشته و ۳۰۰ میلیارد دیگر برای تکمیل لازم دارد.

در نهایت کلیات این مصوبه با ۱۸ رأی موافق و ۱ رأی مخالف به تصویب رسید و قرار شد جزئیات آن در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1003539

وب گردی

وب گردی