ستاری: دانشگاه‌ها باید بخشی از بودجه خود را از محل فروش محصولات فناورانه تامین کنند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه ها می توانند بخشی از بودجه خود را از فروش محصولات فناورانه و تکنولوژی تامین کنند و بخش ارتباط با صنعت خود را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه تهران پیشتاز رویدادهای نوآوری است و نگاه جدیدی در حوزه فناوری و توسعه تکنولوژی در این دانشگاه شروع شده است. همچنین دانشگاه سرمایه به صورت پایلوت در دانشکده برق این دانشگاه شروع به کار کرده است.
وی افزود : برگزاری این رویدادها نشان دهنده هماهنگی مدیریت با حوزه فناوری و حرکت دانشگاه به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم است. چهار هزار و سیصد و پنجاه شرکت دانش بنیان در حوزه های فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی و نوآوری فعال هستند.
معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: قرار است چنین رویدادهایی در دانشگاه های دیگر نیز برگزار شود. دانشگاه های دیگر نیز از چنین رویدادهایی الگو می گیرند.
وی ادامه داد: جای خوشحالی است، دانشجویانی که تا دیروز در کلاس درس بودند، در حین تحصیل کارآفرینی و نوآوری می کنند که این امر امید را به جامعه تزریق می کند.
ستاری بیان کرد: دانشگاه ها می توانند بخشی از بودجه خود را از فروش محصولات فناورانه و تکنولوژی تامین کنند و بخش ارتباط با صنعت خود را تقویت کنند.
وی درباره سرمایه گذاری گفت: بخشی از برنامه بازار دست دولت است که برنامه های فشرده ای برای حذف مقاومت های موجود داریم . در بخشی خصوصی هم استارت آپ های خدماتی می توانند توسعه بازار را بر عهده بگیرند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003549

وب گردی

وب گردی