کارآفرینی از دل اقتصاد دولتی بیرون نمی‌آید

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که کارآفرینی یکی از بحث‌های جدی اقتصاد دانش بنیان است و با کار دولتی تفاوت بسیاری دارد، گفت: کسانی که استخدام دولت هستند، ریسک نمی‌کنند و کارآفرین نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « سورنا ستاری » معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه تهران که ظهر امروز در دانشگاه فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت کارآفرینی جوانان، اظهار کرد: حضور جوانان کارآفرین و عملکرد آنها برای کشور اهمیت بسزایی دارد.

وی ادامه داد: کارآفرینی یکی از بحث‌های جدی اقتصاد دانش بنیان است و با کار دولتی تفاوت بسیاری دارد.

ستاری درباره کار دولتی بیان کرد: فردی که کار دولتی داشته باشد و هر روز پشت یک میز بنشیند و به استخدام دولت درآمده باشد، ریسک نمی‌کند و کارآفرین نمی‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تفاوت اقتصاد دانش بنیان و کار دولتی در کارآفرینی خلاصه می‌شود. امروز جوانان بسیاری در دانشگاه‌ها و مراکز کارآفرینی فعالیت می‌کنند و نگاه جدی آنها به اقتصاد دانش بنیان سبب تغییرات بسیاری می‌شود.

وی درباره مراکز نوآوری، بیان کرد: همه ما می‌خواهیم که مراکز نوآوری افتتاح شوند و در اختیار مردم و جوانان کارآفرین قرار گیرند. خوشحال هستم که تمام دانشگاه‌های کشور در حال حرکت به سوی نسل چهارم شدن هستند.

ستاری بیان کرد: با توجه به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد مراکز کارآفرینی به جوانان خود ارزش می‌دهیم و آینده مناسبی را برایشان به وجود می‌آوریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز، گفت: همه ما می‌دانیم که منابع زیرزمینی همچون نفت و گاز ارزش افزوده‌ای ندارند و هیچ نقش مؤثری برای آینده ایران ایفا نمی‌کنند. امیدوار هستم با توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مراکز کارآفرینی، توجه به جوانان و آینده سازی برای آنان بیشتر شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003550

وب گردی

وب گردی