نیلی‌‌احمدآبادی: باید زنجیره پژوهش در کسب و کار را به طور جدی افزایش دهیم

رئیس دانشگاه تهران گفت: باید تلاش کنیم و زنجیره پژوهش تا کسب و کار را به طور جدی افزایش دهیم؛ به طور کلی نرخ رشد خوبی داریم ولی اگر به طور مطلق دستاوردها را ببینیم وضعیت مطلوبی نیست و جای تلاش بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « محمود نیلی احمدآبادی »، رییس دانشگاه تهران عصر امروز در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، گفت: در دانشگاه تهران در کنار فضای رسمی پارک علم و‌ فناوری باید مراکز نوآوری و پیش رشد را ایجاد کنیم تا شاهد تحولات بزرگی باشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم و زنجیره پژوهش تا کسب و کار را به طور جدی افزایش دهیم؛ به طور کلی نرخ رشد خوبی داریم ولی اگر به طور مطلق دستاوردها را ببینیم وضعیت مطلوبی نیست و جای تلاش بیشتر دارد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: لازم نیست همه پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها به کسب و کار منجر شود اما این نیاز احساس می‌شود که تغییراتی باید در این حوزه صورت گیرد.

وی گفت: آموزش و فعالیت‌های علمی اولین ماموریت دانشگاه است و برای بررسی وضعیت سیل نیز کارگروه از دانشگاه می ‌تواند راهگشا باشد چرا که در دانشگاه‌های کشور به مقدار زیاد روی علم کار کردیم و امروز زمان عرضه کردن این علم و کاربرد آن است.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به هیات ویژه بررسی سیل ادامه داد: یکی از کارگروه‌های این هیات، کسب و کار است چرا که حجم عظیمی از پول برای فرایند بازسازی به بازار تزریق می‌شود و مهم این است که ما چگونه از این حجم پول به نحو مطلوب استفاده و خلق ارزش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بهترین جایی که اگر بخش عمده‌ای از پول کشور در آن وارد شود و ارزش افزوده خواهد داشت همین دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003552

وب گردی

وب گردی