دانشگاه آزاد واحد یادگار در دانشگاه تهران رویداد استارت‌آپی برگزار می‌کند

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، گفت: واحد یادگار، هفته آینده در دانشگاه تهران رویداد استارت‌آپی با موضوع اولین استارت‌آپ ویکند تخصصی شهر هوشمند، حمل و نقل هوشمند برگزار می‌کند.

علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در این واحد دانشگاهی و دستاوردهای آن گفت: سال گذشته واحد یادگار 14 رویداد استارت‌آپی برگزار کرد که در 5 نمایشگاه بین‌المللی حضوری فعال داشت و این رویدادها را به درون نمایشگاه‌ها کشید.

وی افزود: این حضور گسترده استارت‌آپ‌های دانشگاه آزاد سبب شد تا نام این دانشگاه در عرصه‌‌‌های جهانی مطرح شود. دغدغه‌های واقعی صنعتگران در حوزه‌های مختلف به جامعه دانشگاهی معرفی شده است تا با کمک دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی بتوانیم به نیازهای دانشگاه و صنعت پاسخ دهیم.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، حضور فعالی را آغاز کردیم تا پایه‌ای شود برای اینکه گفتمان‌‌سازی علمی را خارج از فضای فروش کتاب و دستاوردهای اندیشمندان و پژوهشگران دانشگاه آزاد به سمت گفتمان‌سازی عملیاتی‌‌تر ببریم تا رویکردهای جدید دانشگاه آزاد را در قالب رویدادها و کارگاه‌‌های شرکت‌‌کننده این حوزه نشان دهیم.

شهابی با اشاره به رونمایی کتاب نظام موضوعات شبکه‌‌‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تاکید کرد: این کتاب حاصل دستاوردهای پژوهشگران حوزه حمل و نقل کشور است که 53 سازمان حوزه حمل و نقل را در این کتاب بررسی و چالش‌های اصلی کشور را شناسایی کردیم. برای این چالش‌ها یک تعداد راهبرد و نظام موضوعات و در نهایت هم موضوعاتی را به عنوان هسته اصلی پژوهش‌های کاربردی دانشگاه پیشنهاد دادیم.

وی یادآور شد: جلد اول کتاب نظام موضوعات شبکه‌‌‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی که شامل پنج چالش اصلی است با حدود 1500 موضوع تدوین شده که در برنامه پایش از مهرماه 98 به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، تصریح کرد: دانشجویان ارشد و دکتری هم از موضوعاتی که توسط دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های علمی و حمل و نقل ارائه شده موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب می‌کنند بدین ترتیب در مسیر کمک به حل چالش‌های کشور پایان‌نامه‌های ارائه شده در این خصوص به صاحبان صنایع و سازمان‌ها مربوط ارائه می‌شود که گامی بلند در جهت کمک به حل مسائل کشور در این خصوص خواهد بود.

شهابی درباره نحوه عملکرد واحد یادگار در خصوص حوزه برنامه شبکه‌های علمی و حمل ونقل تاکید کرد: در زمینه برنامه شبکه‌های علمی و حمل ونقل فعالیت خود را از واحد خارج کردیم به این ترتیب هرکسی که در این حوزه کار کرده عضوی از این خانواده دبیرخانه خواهد بود که می‌تواند به عنوان استاد مشاور یا ایده‌پرداز در این زمینه حضور داشته باشد.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در حوزه استارت‌آپ‌ها که حوزه متفاوتی برای تغییر شرایط کشور و گذر از چالش‌ها و مشکلاتی که در حوزه کسب و کارها وجود دارد سعی شده تا گفتمان‌سازی خوبی در این زمینه ارائه شود.

وی متذکر شد: پانزدهمین رویداد حمل و نقلی دانشگاه آزاد واحد یادگار که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است کارگاه‌هایی آموزشی نیز در زمینه کارآفرینی و رونق تولید هم در نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند.

شهابی درباره چگونگی گسترش و همکاری در زمینه فعالیت‌های استارت‌آپی واحد یادگار در دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گفت: با توجه به فعالیتی که در عرصه استارت‌آپ‌ها داشتیم در مجموعه دانشگاه‌های مطرح دولتی هم ورود کردیم. دانشگاه آزاد واحد یادگار، هفته آینده در دانشگاه تهران رویداد استارت‌آپی برگزار می‌کند که موضوع آن اولین استارت‌آپ ویکند تخصصی شهر هوشمند، حمل و نقل هوشمند است.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در پایان متذکر شد: برگزاری دوره‌های استارت‌آپی برای ما هزینه‌ای ندارد و به عنوان فروشنده تکنولوژی با دیگر دانشگاه‌ها در این زمینه همکاری می‌کنیم تا توانمندی خود را ثابت کرده و به عنوان بخشی از خانواده دانشگاه آزاد معرف دستاوردهای این دانشگاه در حوزه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003571

وب گردی

وب گردی