کارشناس محیط زیست در حین انجام مأموریت  مصدوم شد/ تخریب کوره‌های تولید ذغال در حسن آباد فشافویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تخریب تعدادی کوره تولید ذغال غیر مجاز بر اساس شکوائیه‌های مردمی در حسن آباد فشافویه و مصدومیت کارشناس محیط زیست در حین این مأموریت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، زهره عبادتی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های ذغال گیری در منطقه فشافویه با دستور مقام قضائی، توسط همکاران حفاظت محیط زیست این شهرستان با حضور بخشداری فشافویه و مأموران نیروی انتظامی شهرستان صورت پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واحدهای غیرمجاز با ایجاد آلودگی شدید هوا، منابع آب و خاک و همچنین تخلفاتی از جمله تصرف اراضی طبیعی، تغییرکاربری و تخریب اراضی کشاورزی موجبات تخریب محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم آورده بودند، افزود: در این عملیات تعداد ۸ کوره غیرمجاز تولید ذغال بطور کامل تخریب شد.

عبادتی گفت: شناسایی و برخورد با واحدهای غیر مجاز در دستور کار این اداره قرار داشته و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه به مصدومیت یکی از کارشناسان این اداره در حین مأموریت اشاره کرد و گفت: در پی اجرای دستور قضائی و در حین انجام عملیات تخریب متأسفانه یکی از کارشناسان این اداره دچار سانحه سقوط به داخل یکی از کوره‌ها که پیشتر تاحد زیادی خاموش شده بود شد که نیروهای حاضر در صحنه سریعاً نسبت به خروج وی اقدام و توسط بالگرد امداد به مرکز درمانی منتقل شد.

وی با بیان اینکه علت سقوط این کارشناس بیشتر به دلیل ساختار غیر مجاز و غیر اصولی این کوره‌ها بوده گفت: این کارشناس زحمتکش در حال حاضر به علت سوختگی در یکی از مراکز درمانی تهران تحت رسیدگی و درمان است.

عبادتی در پایان تصریح کرد: فعالیت در حرفه محیط زیست تحت عنوان کارشناس و محیط بان همواره مخاطراتی به همراه داشته و افراد در این شغل کم و بیش در معرض حوادث غیرمترقبه و این چنینی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003581

وب گردی

وب گردی