مطالعه کتاب "رویکرد انتقادی به دانشگاه هاروارد" را به دانشجویان توصیه می کنم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ایران دانشگاه های غرب را با یک نگاه ایده‌آل بررسی می کنند در حالی که به مسائل زیر پوستی در دانشگاه غرب فقط با مطالعه می توان پی برد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به مشغله کاری که اقتضا ی زندگی ماشینی‌ست، گفت: با اینکه حوزه تخصصی و فیلد کارم فیزیک است؛ اما سعی می کنم در حوزه آموزش عالی، دانشگاه، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی آموزش عالی نیز مطالعه داشته باشم.

وی با تاکید بر مطالعه کردن استادان، اظهار داشت: استادان اگر مطالعات به روز نداشته باشند گویی زنده نیستند و حرف جدیدی برای دانشجویان در کلاس‌های درس نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ترویج فرهنگ مطالعه از سوی استادان به دانشجویان را بسیار مفید قلمداد کرد و گفت: بنده کتاب خوانی را در حوزه مورد علاقه ام که بیشتر حوزه علم است و در برنامه روزانه ام قرار داده ام و برنامه ریزی دقیق و منظم برای مطالعه آزاد و تخصصی دارم و طبق آن پیش می روم.

وی با اشاره به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ابراز داشت: هر ساله از نمایشگاه کتاب دیدن و جدیدترین کتاب ها را خریداری می کنم؛ زیرا نمایشگاه بهترین فرصت برای مقایسه کتاب ها و ناشران برای علاقمندان را فراهم می کند.

دکتر طهرانچی در پاسخ به این سوال که "نام آخرین کتاب غیرتخصصی که مطالعه کرده اید چیست؟" را اینگونه داد: کتاب "تاریخ و سرگذشت دانشگاه در ایران" را مطالعه کردم و خواندن این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقمندان توصیه می کنم به خصوص برای دانشجویان که برای آینده قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های غربی را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در ایران دانشگاه های غرب را با یک نگاه ایده آل بررسی می کنند در حالی که مسائل زیر پوستی در دانشگاه غرب وجود دارد که فقط با مطالعه می توان به آن پی برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003588

وب گردی

وب گردی