وعده فروش یخچال قسطی ترفند کلاهبردار سایبری بود

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فردی که با وعده فروش اقساطی یخچال، اقدام به دریافت مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از شهروندی کرده بود توسط کاراگاهان سایبری استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با شگرد فروش اقساطی یخچال اقدام به دریافت مبلغی به عنوان بیعانه کرده و سپس پاسخگوی تلفن خود نیست، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با ثبت اظهارات شاکی و بررسی تبلیغات کاذب متهم در فضای مجازی، مشخص شد فروش اقساطی یخچال به قصد کلاهبرداری از شهروندان است، در نهایت با انجام تحقیقات فنى و تخصصی، طی هماهنگی با دستگاه قضایی کارشناسان ضمن شناسایی و دستگیری متهم ، وی را به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ مرتضوی در ادامه توصیه کرد: سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

وی تاکید کرد :عموم مردم می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌ رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

کد خبر: 1003592

وب گردی

وب گردی