برای حضور بلند مدت در عراق مذاکره می کنیم

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاور میانه از مذاکره با دولت عراق برای ادامه حضور نظامی خود در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ژنرال کنت مکنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) ضمن اعلام این که مذاکره با دولت فدرال عراق در رابطه با حضور بلندمدت نیروهای آمریکایی در این کشور در جریان است، اظهار داشت: دلیل نخست حضور ما در عراق، انجام ماموریت مبارزه با تروریسم است.

ژنرال مکنزی تصریح کرد: حضور ما در عراق بر اساس احترام به حاکمیت این کشور خواهد بود و به عراقی ها در تکمیل بازسازی نهادهای خود کمک خواهیم کرد.

این ژنرال آمریکایی افزود: با دولت عراق همکاری می کنیم تا اطمینان یابیم که تنها نیروهای مورد حمایت دولت حضور دارند، همزمان نیز همواره آماده دفاع از خود هستیم و برای اطمینان از این که هدف حمله دیگران قرار نگیریم، در آمادگی به سر می بریم.

ژنرال مکنزی درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نیز تاکید کرد که حضور آنها پس از نابودی خلافت خودخوانده داعش در امتداد رود فرات در شرق این کشور، برای اطمینان از مکانیزم برقراری امنیت با هدف جلوگیری از بازگشت این گروه تروریستی به منطقه مذکور می باشد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره تصریح کرد: همواره بهترین راه برای جلوگیری از پیدایش گروه های تروریستی، اطمینان از وجود تدابیر امنیتی محلی مناسب و سازگار با ساکنان محلی است و این مسئله نیز بدون خونریزی نمی شود با این حال اتخاذ اقدامات از سوی ساکنان محلی همواره بهترین راه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003596

وب گردی

وب گردی