درآمدزایی 800 میلیارد تومانی از فروش محصولات  دانش‌بنیان

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت‌های پارک علم وفناوری را در سال گذشته 800 میلیارد تومان به صورت turn over اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 1300 میلیارد تومان برسد.

عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌وفناروی ایسکانیوز، با اشاره به این‌که هم‌اکنون در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران 135 شرکت مستقر بوده و حدود 25 تا 30 شرکت در خارج از مجموعه عضو این پارک هستند، اظهار کرد: برای این که شرکت‌های پارک علم و فناوری محصولات خود را کاملا تجاری کنند، برنامه متقن و مدونی در این عرصه در دستور کار خود قرار دادیم و مدام نحوه اجرای برنامه را رصد و پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از این 135 شرکت مستقر در پارک تعدادی در مرحله رشد و برخی در مرحله پسارشد هستند که وارد بازار کار شدند و تعدادی نیز شرکت‌های توسعه ای هستند که خودشان استارت‌آپ‌ها را خریداری و وارد بازار می شوند. لذا زنجیره ای که کمک کند تا این ایده تبدیل به کسب و کار شود در پارک علم‌وفناوری تهران وجود دارد.

زارعی هنزکی با تأکید براین‌که حمایت از طریق پارک علم و فناوری به صورت کامل انجام می‌شود، افزود: آنچه مسلم است، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران براساس سیاست هایی که هیات امنای دانشگاه و شورای پارک علم و فناوری مشخص کرده به شرکت ها وام‌های کم‌‌بهره و بلاعوض و یا برگشت‌ناپذیر می‌دهد.

رئیس پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، در رابطه با بحث رونق تولید که از سوی رهبر انقلاب نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند نقش بسیار بزرگی در رونق تولید داشته باشند. خوشبختانه امروزه ما از اقتصاد نفتی جدا شدیم و آنچه که تولید می شود، علاوه برتامین نیاز داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت‌های پارک علم‌وفناوری را در سال گذشته 800 میلیارد تومان ترنور اعلام کرد و گفت: این عدد نسبت به تولید ناخالص ملی رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد؛ بنابراین فرصت بسیار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ است که کالا‌های خود را تولید و به فروش برسانند. ما در پارک علم و فناوری نیز برنامه‌ریزی کردیم تا شرکت‌های تولیدکننده بتوانند پروانه بهره برداری را از وزارت صنعت گرفته و به چرخه تولید وارد شوند.
زارعی گفت: متاسفانه مسیر ساخت‌وسازهای ایجاد شده توسط این سیلی که در کشور رخ داده، فرصت های خوبی را برای شرکت های ما ایجاد کرده که بتوانند محصولات خودشان را به منصه ظهور برسانند.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط به‌وجود آمده درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به 1300 میلیارد تومان ترنور برسد.

پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط بوجود آمده درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به 1300 میلیارد تومان ترنور برسد

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران، در خصوص بحث نقش تحریم بر صنعت کشور، گفت: به طور یقین تحریم‌ها می‌تواند اثر دوسویه داشته باشد؛ اما ما می توانیم این تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

زارعی تاکید کرد: بنده به عنوان یک محقق و متخصص در زمینه مواد، انتظار دارم که بخشی از این تحریم ها برداشته شود یا فرصت هایی باشد که ما بتوانیم با شرکت‌هایی که صاحب تکنولوژی هستند، کار کنیم تا تکنولوژی‌های‌مان را به شراکت بگذاریم.

وی تاکید کرد: بالاخره تکنولوژی ما باید توسط دنیا استفاده شود. لذا این ارتباط دوسویه اگر شکل بگیرد مسلما چرخه تولید کشور رونق می‌گیرد.

در پارک علم وفناوری دانشگاه تهران موضوع اقتصاد مقاومتی 100 درصد محقق شده است

زارعی گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موضوع اقتصاد مقاومتی 100 درصد محقق شده است؛ بنابراین در پارک های علم و فناوری ما چاره‌‌ای جز ساخت داخل نداریم. رهبر معظم انقلاب در این پنج سال اخیر مسیر را مشخص کرده‌اند؛ اگر نتوانستیم حتما در مدیریت مشکل داشتیم و هنوز به این باور نرسیدیم که تولید ملی می‌تواند به رونق کشور کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003628

وب گردی

وب گردی