تقویت ارتباط مراکز نوآوری با صنعت نفت

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، به ایجاد مرکز نوآوری در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند باعث تجاری‌سازی‌ ایده‌های ارایه شده از سوی دانشجویان، صنعتگران و افرادی که در نوآوری، تحقیق و فناوری شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سید صالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در نشست ارایه ایده‌های منتخب جشنواره اویلمپیک که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد به اهمیت برگزاری این المپیاد اشاره کرد وگفت: با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و تعریف چشم‌انداز‌هایی که برای این المپیاد در نظر گرفته شد تغییرات محسوس و مناسبی را این جشنواره به همراه داشته است.

وی در زمینه ضرورت ارتباط دوسویه صنعت و دانشگاه ها تصریح کرد: نزدیک‌کردن ایده‌پردازان به صنعت، به نحوی که از یک‌سو آشنایی مراکز دانشگاهی به نیاز‌های فناورانه صنعت نفت و از سوی دیگر شناخت بخش‌های مختلف صنعت با پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و فناوری صورت پذیرد از اهداف اصلی شکل گیری این المپیاد بوده است.

هندی در ادامه تصریح کرد: در دوره دوم این المپیاد تصمیم بر آن شد که ائتلاف‌های مختلفی در جهت توسعه فناوری تشکیل دهیم و به نوعی شبکه‌ای از تمام ذینفعان و نقش‌آفرینان که می‌توانند در این زمینه کمک کنند را ایجاد نماییم و باعث تسهیل امور و سرعت بخشی فعالیت‌ها شویم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با تاکید بر این‌که این المپیاد در دو بخش پژوهشی و آموزشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: سعی شده است تا در بخش پژوهشی نیاز‌های صنعت را احصاء کرده و دانشگاهیان در این زمینه‌ها ایده‌پردازی کنند و از آنجا که بخش خصوصی در مسایل مرتبط با صنعت بسیار فعال عمل می‌کند، با شرکت‌های مختلف خصوصی فعال در زمینه بالادستی نفت مذاکراتی انجام گرفته و آن‌ها در امر برگزاری این المپیاد بسیار همکاری داشته‌اند.

وی به ایجاد مرکز نوآوری در پژوهشگاه صنعت نفت که به ابتکار مدیریت پژوهشگاه و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز اولین مرکز نوآوری است که در صنعت نفت ایجاد شده، به فعالیت‌های این المپیاد نیز کمک کرده و می‌تواند باعث تجاری‌سازی‌ ایده‌های ارایه شده از سوی دانشجویان، صنعتگران و افرادی که در نوآوری، تحقیق و فناوری فعالیت می‌کنند شود.

ایشان در همین راستا تصریح کرد: شرکت‌های بخش خصوصی از اثر‌بخشی بالایی در صنعت برخوردار هستند و چنانچه به یک تجربه موفق دست یابند به طور حتم راحت‌تر می‌توانند در صنعت نفوذ کنند و ایده‌های خود را اجرایی کنند و این نشست می‌تواند از یک سو به این شرکت‌ها کمک کند تا ایده‌های خود را مطرح کرده و از سوی دیگر مرکز نوآوری پژوهشگاه نیز می‌تواند به یکپارچگی آن‌ها کمک کنند تا در نهایت شاهد نتایج مثبت برای کشور باشیم.

گفتنی است این مراسم با حمایت گروه فناوری و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت و با هدف حمایت از ایده‌ها و شناسایی گروه‌های برتر رویداد اویلمپیک و تجاری‌سازی این ایده‌ها برگزار گردید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003636

وب گردی

وب گردی