پیشرفت نمایشگاه بین‌المللی کتاب لاکپشتی  است/ دانشجویان مثل 20 سال قبل به غرفه‌ها می روند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی‌گویم که نمایشگاه کتاب پیشرفتی در این همه سال نداشته است؛ اما این پیشرفت لاکپشتی بوده و پیشرفت فنی ، حرفه ای که ملموس باشد به چشم نمی خورد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب، گفت: سال 1366 برای اولین بار به نمایشگاه کتاب مراجعه کردم و الان سال 98 است و انتظارات از این نمایشگاه بسیار بالاست. درست است که برگزار کنندگان برای برگزاری نمایشگاه کتاب زحمت کشیده اند؛ اما نتوانستند شرایط را طوری فراهم کنند که علاقه‌مندان بدون دغدغه باشند.

وی افزود: به نظرم راه‌اندازی برنامه‌های آنلاین در تلفن همراه کمک شایانی برای دسترسی راحت تر به مخاطبان خواهد کرد و کارها به صورت الکترونیکی پیش برود و دانشجویان مثل 20 سال پیش باید به غرفه ها مراجعه کنند و از طریق اینترنت بدون راه اندازی تعداد زیادی غرفه به کتاب ها دسترسی داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمی گویم که نمایشگاه کتاب پیشرفتی در این همه سال نداشته؛ اما این پیشرفت لاکپشتی بوده است. پیشرفت فنی، حرفه ای که ملموس باشد به چشم نمی خورد. البته مشکلاتی هم درون خود نمایشگاه وجود دارد که خودش باعث عدم رشد می شود.

ایمن آبادی تصریح کرد: خیلی از غرفه‌های معتبر کتاب‌های اساسی و نایاب خودشان را در نمایشگاه کتاب ارائه ندادند. غرفه شلوغ است؛ اما کتاب‌ها محتوای زیادی ندارند و همین موضوع برای مخاطبان خوب نیست.

وی تاکیدکرد: ورودی نمایشگاه اصلا شرایط مناسبی ندارد و مناسب حال معلولان نیست. خود من برای ورود به هر چادری باید به سختی از مانع عبور کنم و دست‌اندازی ایجاد کردند که به هیچ عنوان کارایی ندارد و پیش‌بینی‌ام از این کار جلوگیری از نفوذ آب ناشی از سیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003645

وب گردی

وب گردی